Okej, jag anger inte mått på rör, avstånd från vägg osv osv.
Det jag vet är att min rörkrökare har på tok för mycket jobb och inte ens hinner styra en vattenburen radiator åt mig så jag måste kirra det här själv.

Så, jag har ettrörssystem, behöver en radiator på typ 700*400mm.
Har kikat på Purmo V4 enligt nedan men har på tok för lite kunskap för att avgöra om det kommer lira med mitt ettrörssystem.
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...t/vattenburet-element-thermopanel-v4/p-404906

Något annat jag behöver tänka på?
Tacksam för support här
 
  • Kakelvägg och mönstrat golv med en gammal kran i en hörna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två gamla, slitna vattenkranar framför en vägg med kakel och dekorativt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R rusty skrev:
Okej, jag anger inte mått på rör, avstånd från vägg osv osv.
Det jag vet är att min rörkrökare har på tok för mycket jobb och inte ens hinner styra en vattenburen radiator åt mig så jag måste kirra det här själv.

Så, jag har ettrörssystem, behöver en radiator på typ 700*400mm.
Har kikat på Purmo V4 enligt nedan men har på tok för lite kunskap för att avgöra om det kommer lira med mitt ettrörssystem.
[länk]

Något annat jag behöver tänka på?
Tacksam för support här
Ja det kommer det göra. Du behöver bara köpa till en sån här: https://www.purmo.com/sv-se/produkt...mt-kopplingar/tp-h-stycke,-ett-rors-fordelare
 
T Tompafix skrev:
Ja det kommer det göra. Du behöver bara köpa till en sån här: [länk]
Ok stort tack.
Men hur i hela friden vet man det??
Du bara hade koll på just Purmos grejer eller hur såg du annars att det inte skulle funka med mitt enrörssytem?
 
R rusty skrev:
Ok stort tack.
Men hur i hela friden vet man det??
Du bara hade koll på just Purmos grejer eller hur såg du annars att det inte skulle funka med mitt enrörssytem?
Har samma element och ettrörssystem.
Rörmokare som installerade dem hade inte kolla och det funkade inte. Så då googlade jag och såg att man behövde denna. Så rörmokaren fick göra om alla element... Inte första gången jag tagit tillbaka en rörmokare och berättat hur det ska lösas 😃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.