Jag önskar tips och idéer på vad vi ska göra med våran långa trapp. Vårat hus ligger uppe på en höjd och från gatan löper en betongtrapp som är i dåligt skick, se bilder. Vi vill gärna ha en trapp där. Tror ni det går det att laga eller bör jag bila bort hela och gjuta en ny?
 
  • Nerifrån.jpg
  • Trapp 1.jpg
  • Trapp 2.jpg
  • Uppifrån.jpg
  • Nerifrån.jpg
  • Trapp 1.jpg
  • Trapp 2.jpg
  • Uppifrån.jpg
Eller har någon ett annat förslag på trappens sträckning? Låta den gå i sick-sack? Ni brukar alltid komma med galna idéer, inga förslag?
 
M
Den trappan tycker jag verkar bortom det tillstånd man tänker att det nog är lika bra att riva bort och göra nytt.

mina förslag på alternativ:

1. En bredare betongtrappa
2. En trappa utav tryckat trallvirke monterat i plintar
3. En trappa med vagnstycken av rostfritt stål och plansteg utav rostfri sträckmetall med en bäck porlandes undertill
 
harry73
Så sned som vissa trappsteg liggger misstänler jag att det är betongblock. Rätta till, bytt ut det som är trasig, och om undersidan är finare, vänd på blocken
 
Det blir ju lite beroende av vilket utseende du vill ha, du kommer att få en bra trappa om du högtryckstvätt och riktar/lagar den befintliga, men det kommer synas att det är en reparerad trappa, någon tycker detta är fult och någon tycker det är snyggt.
Eller gjut en ny.

Bästa trappen ur användingssynpunkt är nog med färdiga steg av durkgaller men kanske inte så snyggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.