Fått felkod och behöver nog starta om nån vattenbrytare i maskinen. Den är omöjlig att dra ut? Skruvat på fötterna, och nån inställningsskruv för antagligen höjden baktill, men nada. Ser absolut inga skruvar på sidorna den kan sitta fast i. Vad missar jag? Blir galen. Jag är 2m lång och 110kg, tar i så jag storknar men den sitter som berget.
 
Min maskin sitter med skruvar uppåt och åt sidorna i framkant. Öppna luckan och se om du hittar något där.
 
D Daniel 109 skrev:
Min maskin sitter med skruvar uppåt och åt sidorna i framkant. Öppna luckan och se om du hittar något där.
Alltså inuti maskinen? Känns som en jättekonstig och riskabel konstruktion att ha penetrerande skruvar där
 
D Daniel 109 skrev:
Min maskin sitter med skruvar uppåt och åt sidorna i framkant. Öppna luckan och se om du hittar något där.
Sitter förmodligen utanför packning/tätning.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen och 1 till
  • Laddar…
D
K kurlakarl skrev:
Alltså inuti maskinen? Känns som en jättekonstig och riskabel konstruktion att ha penetrerande skruvar där
Vad är en säker och inte konstig fastsättning då?
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Vad är en säker och inte konstig fastsättning då?
Jag vet inte, är uppenbarligen dålig på diskmaskiner ju! Men du kanske inte menar inne i själva diskkammaren utan på ramen liksom?
 
D
K kurlakarl skrev:
Jag vet inte, är uppenbarligen dålig på diskmaskiner ju! Men du kanske inte menar inne i själva diskkammaren utan på ramen liksom?
 
  • Närbild av en smutsig diskmaskins tätning och en delvis synlig underkorg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Tack! :)
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
Du behöver inte dra fram diskmaskinen ändå. Ta bort frontplåten sen tar du bort lilla plåtsockeln
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.