Vad säger ni till alla jobbiga husförsäljare, som hela tiden ringer om ni inte är intresserade? Jag blir så irriterad på alla husförsäljare som ringer hela tiden och försöker kränga på oss hus? Har i stort sett bestämt oss för vimmerbyhus eller borohus, bara vi får komma och titta invändigt i deras hus, helst sådana som vi är intresserade av! det konstigaste är bara att de man är intresserade av, får man ringa och tjata på själv, medan de man inte vill prata med, kan ringa hur många gånger som helst!!
En kille på faluhus, som vi har beställt offert av ringde och sa att efter 3 v. som vi beställt offerten kunde vi beställa tid med honom för att gå igenom offerten, aldrig tänkte jag, han kommer lura oss att skriva under offerten! Efter flera minuters lirkande, så gick han äntligen med och skicka offerten, vi kan inte springa runt till alla och kolla på offerter, och sedan gå dit igen för att bestämma hur huset ska se ut? Man vill ju gärna se hur priset ligger innan man bestämmer sig, och inte ha en fjäskande gubbe hängande över sig?
 
Vi bestämde oss för en så vi slapp alla andra. Mottot "Ta inte det billigaste ta inte det dyraste Ta det du tror på" Känn dig aldrig lurad och bjud hantverkare och andra som
har med husbygget att göra på fika och annat. Inget kan bli bättre än stämningen=
bättre hus :cool:
 
Ett enkelt men effektivt sätt för att "stänga av" tjatiga försäljare är att bara enkelt svara att man just skrivit på för hustillverkare X. Då är det inte många konkurrenter som bryr sig om att fortsätta tjata utan ringer till nästa "offer".
 
Varför inte säga att man inte är intresserad, helt enkelt? :)
 
Kan bara instämma med föregående talare. Säg som det är till säljaren att du inte är intesserad av deras hus. De har ju "ganska" många kunder nu så du blir bara en droppe i havet för dem. Ta inte affärer personligt. Säljaren börjar ju inte gråta för att ger ett negativt besked.

"Never mix business and pleasure"

Välj en leverantör med säljare som du tycker att det känns rätt med. En säljare som du kan lita på. Brukar funka med magkänslan för att avgöra vad som kommer att bli bra!!

Lycka till!!
 
Jag mailade efter priser på de hus vi tyckte om och sen sa jag att vi återkommer. Aldrig någon som har tjatat.
 
Har inte direkt haft det problem du haft. Den slutgiltiga vinnande säljaren för vår del hörde av sig lite lagom många gånger för att höra vad vi tyckte om offerter osv. Om ni har några påstridiga rackare på halsen, så är det bara att bemöta dem med samma strategi, med andra ord klargör vilken relation ni vill ha. Om de inte lyssnar på er, dvs kunden så får ni tydliggöra det med ett kraftfullt uttalande att ni inte är intresserade av tjatpellar. Ärlighet varar längst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.