Hej!

Det är minsann inte så enkelt som jag trodde att välja kakel och klinkergolv till köket... :-/

Skulle uppskatta lite idéer om vad som passar till kök i körsbärsträ??

Tack på förhand!

//Helena
 
Grått tror jag skulle passa fint!
 
Vi har valt koboltblå plattor på 5x5 cm till vårt körsbärskök och det e såå snyggt. Har även sett en bild med gröna plattor (samma mått) och det är inte tokigt det heller. Men vi gillar ju starka färger å det är kanske ett måste...

Vi har dock inte klinkers på golvet i vårt kök, så där har jag inga tips att bidra med tyvärr :)

/Mia
 
Varm sandfärg, ljusa terakottatoner, eller en varm mörkbrun ton ( golvet då). Jag hade valt ljusare färg till kakelplattorna, kanske nån snygg marmor kan komma på fråga också? och mörkare till köksgolvet. I Pergos inspirationsbroschyr finns en del läckra färgkombinationer som skulle passa med sandton, silver och grått :D värt att kolla upp!
 
Det beror lite på vilken körsbärsfärg Ni har, men jag har sett ett par kök med svart skiffer (och skifferkopior) som varit grymt snyggt. Själv skulle jag dock inte vilja ha ett så mörkt golv.
 
Hej,

Vitt kakel och till det ett cremefärgat (ljust) klinkergolv, rostfria vitvaror och fläkt, och till det en snygg bänkskiva i vit/cremefärgad marmor (utan inslag av rosa!). Jättesnyggt och stilfullt!

Alternativt ett mörkt skiffergolv och till det en bänkskiva i svart granit, vitt kakel och rostfria vitvaror.

:) Roseanna
 
Vi kommer att lägga lönngolv (laminat) i vårat körsbärskök. Kaklet blir troligen vitt eller väldigt ljust för att det ska bli ljust i köket.
 
"Mellanmörkgrått" klinker, ungefär som kalksten i färgen eller ännu hellre riktig kalksten :-* -ursnyggt!!(och praktiskt med den färgtonen, då syns varken smulor el. annat i köket så tydligt)
Till det ngn. klarare färg på kakel eller mosaik, den behöver inte nödvändigtvis vara mörk ;) skulle själv ta något åt det blå-gröna hållet för jag tycker körsbär har en så varm ton i sig själv att det är välgörande med den här mixen/brytningen för helhetsintrycket :)

//Christina.
 
Jag såg en jättesnygg klinkerplatta på Kakelhuset i Södertälje
klockren till körsbär, skiftar diskret i grön, gul, grå och terracotta.

Den hette Le Piazze Alexander och kommer från Castelvetro i Italien. kostade bara 295 kr/kvm i storlek 33x33

Över bänken håller jag med om att Coboltblå är skitsnyggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.