Hej!
Brukar alltid önska mig verktyg i julklapp men har lite svårt att komma på något bra i år..

Normalklappen ligger väl på 200-500kr runt om i släkten.. Då är det inte lönt att önska sig en sänksåg. :)

Borr
Bits
Sågblad
Tänger
Skruvmejslar
Fasta nycklar
Skjutmått

Men vad finns det mera för kul i denna prisklass??

Kom igen nu, jag är väl knappast ensam här med en lista bestående av verktyg till tomten ;)
 
  • Gilla
JohannesT
  • Laddar…
Ingen ide att önska sig verktyg. Ska man ha verktyg under granen får man beställa dom själv. Två spikpickadoller är på väg över pölen just nu.....:)

Till din lista: ett Talmeter!
 
Redigerat:
För att citera min fru "vad önskar du dig i julklapp? Säg INTE skruvdragare!"
 
  • Gilla
stemor
  • Laddar…
Det beror lite på om du snickrar eller mer håller på med bilar etc plus vad du har förstås.

Jag har det mesta jag behöver i de prisklasserna men vissa saker kan alltid vara intressant

Tvingar kan man inte ha för mycket av
Förvaringslådor etc
Ev färg o oljor mm för slutbehandling
Ev färg o prydnader till snickarboden
Ev arbetskläder, handskar
Inspirationsböcker
 
Jag har önskat mig en sickling av dottern, men hade helst velat ha en rejäl bandsåg :)
 
Efter att stått i kassakön på OnOff för massa år sedan och tjejen framför säger till sin polare att hon skulle byta alla julklappar utom en.............. Sedan dess önskar jag mig ingenting, jag köper det jag behöver då jag behöver det och till en kvalitet som passar mig.

Det är för mycket hysteri och man får bara prestationsånger.
Nej, ge barnen någon liten sak, en 40' TV eller en ny micro att värma pizza i eller något annat skoj.

protte
 
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
Lite handverktyg kanske? Fuskade dock lite och beställde den sedan länge inspanade Veritas SBUS själv häromveckan :)

Just nu står det nog ledig tid högst upp på listan. Snickeriet behöver snyggas upp, fräsbordet byggas klart och någon liten möbel påbörjas och avslutas.
 
Det beror ju lite på vad man redan har men kanske:

Multimeter
Skyddsglasögon
Japansåg
Klinga till kap-/klyv-/bords-/cirkelsågen
Kabelvinda/skarvsladd
"Arbetsradio"
Motorsågsbyxor (lite för dyra dock)
Multimasterkopia (om nu de billiga är något att ha...)
 
stemor skrev:
Hej!
Brukar alltid önska mig verktyg i julklapp men har lite svårt att komma på något bra i år..

Normalklappen ligger väl på 200-500kr runt om i släkten.. Då är det inte lönt att önska sig en sänksåg. :)

Borr
Bits
Sågblad
Tänger
Skruvmejslar
Fasta nycklar
Skjutmått

Men vad finns det mera för kul i denna prisklass??

Kom igen nu, jag är väl knappast ensam här med en lista bestående av verktyg till tomten ;)
Denna trevliga hammare kanske, dock bäst inomhus kan bli lite hal om den blir fuktig.
 
De vuxna i vår närmaste släkt, som tidigare brukade ge varandra julklappar, har en ganska kul överenskommelse. Man köper helt enkelt en julklapp till sig själv och lägger under granen. Det är faktiskt inte så trist som det låter. Bäst effekt får man om man beställer julklappen (verktyget i mitt fall) på nätet, och inte packar upp paketet, utan i stället slår in lådan i julklappspapper. Alla blir nöjda, och man kan köpa för mycket eller lite pengar, helt upp till en själv.

Barnen och ungdomarna som inte har egen förvärvsinkomst behandlas på det traditionella sättet, dvs vi som har förvärvsinkomst går "fett med back" på julklapparna, enligt modellen: Ge bort en Ipad -få i bästa fall en hemgjord grytlapp eller bokmärke. Som det skall vara alltså.
 
  • Gilla
saiter och 5 till
  • Laddar…
Vilka spik pistoler har du beställt och vart? Är oxå sugen på en sådan under
Granen:)

MathiasS skrev:
Ingen ide att önska sig verktyg. Ska man ha verktyg under granen får man beställa dom själv. Två spikpickadoller är på väg över pölen just nu.....:)

Till din lista: ett Talmeter!
 
Stafrin skrev:
För att citera min fru "vad önskar du dig i julklapp? Säg INTE skruvdragare!"
:D Låter PRECIS som min fru!! haha!
 
kinglolle skrev:
Det beror lite på om du snickrar eller mer håller på med bilar etc plus vad du har förstås.

Jag har det mesta jag behöver i de prisklasserna men vissa saker kan alltid vara intressant

Tvingar kan man inte ha för mycket av
Förvaringslådor etc
Ev färg o oljor mm för slutbehandling
Ev färg o prydnader till snickarboden
Ev arbetskläder, handskar
Inspirationsböcker
Detta är just mitt problem! I dessa prisklasser har man ju i stort sätt allt! Behöver man ett verktyg som kostar 200-500kr så köper man det..

Därför sökte jag inte input på grejer här :) Man kan ju faktiskt ha missat någon grej.. Alt något man aldrig behövt men tänkt när man tittar på det i gången på varuhuset "smart grej, en sån borde man ha.."
 
Har stående på önskelista sedan flera år tillbaka. Tvingar av bra kvalitet, typ bessey. Funkar fint, börjar bli ett gäng i stället nu. Och tvingar kan man aldrig ha förmånga av...
 
teed skrev:
Har stående på önskelista sedan flera år tillbaka. Tvingar av bra kvalitet, typ bessey. Funkar fint, börjar bli ett gäng i stället nu. Och tvingar kan man aldrig ha förmånga av...
De senaste åren:
Snabbtvingar
Skrivtvingar
Limknektar

:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.