Ellevio meddelar idag, 231208, brevledes att vid mätarbyte, 2022 05 09, noterade installatören ett ”elfel” och att detta behöver kontrolleras. Ellevio vet inget om problemet. Installatören ”One Nordic” vet inte heller något om problemet.
Detta verkar vara information som montören skickar till någon och som ingen sparar.

Frånsett att man behöver hantera det undrar jag förstås över handläggningen.

För min del verkar det inte vara urakut. Men elfel I huset blir man ju lite orolig över.

Har någon någon synpunkt på detta?

Är man konspiratoriskt lagd kan man undra om det finns en överenskommelse mellan mätarinstallatören och lokal elektriker.
 
  • Wow
Wheelabrator
  • Laddar…
En undran då vad felet består i. vid mäatrbyte så kopplas bara ledningarna till mätaren bort och ny sätts dit. Så invärtes i skåpet har hen inte varit, mer än skifta mätare. Du måste nog ta ett foto hur det ser invändigt förr att få något svar. Det med fel kan vara vad som helst som bytaren inte gillar. Ett gammalt skåp kan se hemskt ut och ha lite ledningar hängande/slängande utan klammer eller på annat vis som inte tilltalar hen.
 
J jonaserik skrev:
En undran då vad felet består i. vid mäatrbyte så kopplas bara ledningarna till mätaren bort och ny sätts dit. Så invärtes i skåpet har hen inte varit, mer än skifta mätare. Du måste nog ta ett foto hur det ser invändigt förr att få något svar. Det med fel kan vara vad som helst som bytaren inte gillar. Ett gammalt skåp kan se hemskt ut och ha lite ledningar hängande/slängande utan klammer eller på annat vis som inte tilltalar hen.
Jag har på distans per telefon fått svaren att ingen vet. Otillfredsställande. Får se när en elektriker tittar till det hela.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.