Tänkte bara kolla om det finns några bra tips på musik som man kan spela när man jobbar i huset...

När jag öppnade dörren till mitt nyköpta hus så hade jag bandaren i handen... och sen dess har det inte blivit många tysta stunder när jag varit där.
Lyssnar på en del olika när jag jobbar.

Rivning:
Tung hårdrock / metal, tex Exodus, In Flames, Children of Bodom och annan thrash / döds / black.
Snickeri:
Lite snabbare o gladare hårdrock, typ Iron Maiden, Judas Priest, Metallica, Edguy, Blind Guardian osv.
Städning:
RAMMSTEIN, ju tyngre desto bättre.
Slappa efter ett väl utfört arbete:
Bob Marley, The Eagles, Simon & Garfunkel och annan lugn musik.
När jag får hjälp av kompisar:
"Radiorock" tex. Bon Jovi, U2, Creed, Gyllene Tider, Magnus Uggla.

Husrenovering hade inte varit i närheten lika kul utan stereon!

/ Musikälskande Poxeman
 
Komplettera gärna ovanstående med lite gladare trallpunk, typ charta 77, dlk , mm. så tycker jag att man har en mycket bra bygga hus blandning.
 
Ja, det är inte fel. Den faller nog under "när jag får hjälp av kompisar" rubriken.
 
OK med risk för att bli kallad Gay....men jag gillar Eva Cassidys plattor....vilken röst alltså!

Sen är Elvis aldrig fel eller Sinatra big band....! :D
 
Nu faller väl hela min liberala fasad men jag anser att musik borde förbjudas helt på byggen. ;)
Inte för att jag hatar musik utan snarare tvärtom. På något sätt lyckas någon alltid ställa in Lugna Favoriter eller liknande och jag befinner mig alltid i minoritet när jag vill byta kanal.
Tvingas jag lyssna på ännu en Celine Dion-låt så vet jag inte vad jag gör. :p
Det är lagar som dessa som Bodström borde ägna sin huvudsakliga tid åt. Fast när jag tänker efter så är det ju det han gör... :-X

mvh
David
 
Mmm det är märkligt med Lugna favoriter, vems favoriter är det? Ingens?

Jag hatar när känslan man önskade skulle komma med musiken inte infinner sig, o man byter skiva om o om igen... TUR då att det finns de som alltid fungerar!
För mig: t ex, Billie Holiday och Tom Waits

Med andra ord...Poxeman, tur att jag slipper vara med när du river/snickrar/städar.... ;)
 
Poxeman, med ett sådant musikschema skulle jag inte hinna bygga något pga allt musikmixande.....

Jag har gör det enkelt för mig - Radio Rix rakt av. Bra eller dåligt spelar ingen roll, trallvänligt är det iaf..... :)
 
Musik?

Har ingen radio :-/

Ska det vara musik får jag nog sjunga själv...
men då får jag nog inga medhjälpare ;D

//Markus
 
vinyl 107.1 är ju nifty... har man brännt 50timmar+ renovering på kåken så kan man ju alla låtarna de spelar, och kan då sjunga med ;D

helst på sån volym att hörselskydd verkar onödiga om man ska använda slagborren
(volymen krävs för att grannar ska slippa höra mig sjunga med)
 
Det ska vara discomusik på högsta volym ;D helst rave då går jobbet hur bra som helst 8) Malin
 
Nu blir man väl mobbad men... Mora Träsk funkar fint! Det blir alla barn glada av, stora som små :D
 
Jag väljer ochså olika beroende på vad jag håller på med, ex:

Städning: något up-tempo ex Basement Jaxx, en del Prince, en del Underworld mm
Målning: något mer jämn elektronika ex en del Krüder & Dorfmeister, Thievery Corporation mm
Annars streamer jag mycket och för en elektronikafan är Groove Salad en bra mix. ;)
 
Musik??
Man skall lyssna på P1 om det inte råkar vara söndag mellan 11 och 12, då går P2 alldeles utmärkt
Jag har dessutom lyssnat på Anita och Televinkens trafikskola, något som ju både är bildande och roligt!!
 
Depeche Mode gillar jag 8)

Kommer säkert ha på nån platta med dem när vi bygger.
Annat bra:

Metallica
Limp Bizkit
Hoobastank
Coldplay
Ramones
div. blandade Cd's

Musik man blir glad av och jobbar bra till ;D

Jag "måste" ha musik, det hör till.
Som när jag jobbade som målarlärling på 90-talet.
Då var radion på jämt.
Jag menar hur kul är det att lyssna på raspandet av verktyg?
 
Lugna Favoriter är ju en riktig höjdare... när man hånglar! :p Det finns väl inte en jäkel som jobbar bättre av sådan musik? ???

Kanaler med Reklam går bort, fruktansvärt enerverande.
Och speciellt mkt mixande vid stereon blir det ju inte heller, 2 minuters paus varje timme. ;D

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.