Har ett hus byggt -28, 2plan med krypgrund. Bra fuktvärden i virket i grunden.

I vardagsrummet, så har jag märkt nu, främst när det har varit riktigt heta sommardagar, en lukt som givetvis e svår att beskriva, men jag tycker den luktar sött... Golvet är trägolv som troligen e orginal. Jag tycker det luktar just nerifrån.
Vad fan kan detta vara? Mågon som varit med om nån liknande situation? Vore helbra att höra lite! Rummet ligger närmast kameran, hörnet och hela kortsidan om det nu skulle tänkas vara matnyttig info...
ImageUploadedByByggahus.se1374612809.617734.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Döda möss luktar sött när de börjar ruttna bort.
 
Åfan... Känns irriterande att bryta om mitt fina golv för det... Blir doften borta när dom "ruttnat färdigt?
 
Ja, lukten försvinner när fluglarverna gjort sitt och det endast återstår en torr liten hårtuss kvar av musen :)
 
Fluglarver................ Var du tvungen att använda det ordet? Kunde du inte bara säga att då reser till himmelen efter en tid?

:)
 
Han i Skogen skrev:
Fluglarver................ Var du tvungen att använda det ordet? Kunde du inte bara säga att då reser till himmelen efter en tid?

:)
Det gör den på sätt och vis när larverna blivit till flugor ;)

vackert hus du har förresten!
 
öringen skrev:
Det gör den på sätt och vis när larverna blivit till flugor ;)
Ja jösses... Ja alltid ska man grubbla över nåt.
Stämmer dödmusTeorin överens med att lukten kommit samtidigt som den afrikanska värmen som drabbat oss här i värmland?
 
P
Det är inte alls omöjligt att något krupit in och dött i din trossbotten eller krypgrund. Du ser inget i krypgrunden?
 
Stack ner skallen... Inga lukter där. Blåser nästan därnere. Däremot vet jag att på ett ställe saknas trossbotten, nån kvadrat, enligt en vän som besiktade grundennär jag köpte i påsk...
 
Ser inget heller för att svara på din fråga
 
hade en liknande doft i en sommarstuga som var av timmer, nån hade reglat ut med gips. När jag rev detta hittades ett antal möss som var döda =)

gjorde aldrig klart torpet så vet inte om det var mössen som luktade
 
Liklukt är inte helt ovanligt i gamla hus, speciellt nyköpta....

Vilken typ av lik det handlar om är ju inte alltid man vill veta:rolleyes:
 
Köpte i påskas sade du...av en nybliven änkling? :x :eek:
 
  • Gilla
niklasn
  • Laddar…
Hur luktar impregnerat virke? Som legat länge?
 
O
Den sötaktiga doften tycker jag låter som det ligger ett lik begravt:)
Du får sluta med att gräva ner liken i grunden:p
När vår granne dog så kom det en sötaktig doft ifrån hans lägenhet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.