Hej,
Vad kan taoalrenoveringen av ett badrum som är 210x270 kan kosta i Stockholmsområdet?
Jag menar enbart renoveringen med golv värme inkl .

tack på förhand
 
H
Har skickat ett PM till dig om ett seriöst företag du kan kontakta
 
rickard1 skrev:
Hej,
Vad kan taoalrenoveringen av ett badrum som är 210x270 kan kosta i Stockholmsområdet?
Jag menar enbart renoveringen med golv värme inkl .
Hur mycket som helst.
 
Tja, vad tänker du göra själv och vad ska hantverkare göra? Allt mellan 50 000 (om du gör allt jobb själv) och upp till 250 000 är fullt möjliga summor.
 
b8q skrev:
Tja, vad tänker du göra själv och vad ska hantverkare göra? Allt mellan 50 000 (om du gör allt jobb själv) och upp till 250 000 är fullt möjliga summor.
Ja eller allt mellan 30 000 och 400 000 välj själv.
Vad behöver göras tex? ska gammalt kakel ner, ska det putsas om? är väggarna av blåbetong och har Du gammalt fix med asbest i? som medför kostnader för sanering, ska Du byta från matta till klinker? ska Du köpa klinker på Biltema eller högkvalitet? är det betong lr träbjälklag? är golvvärmen elektriskt eller vattenburen? osv osv osv

Det saknas massor av uppgifter för att vi ska kunna göra nåt annat än gissa så fyll på med uppgifter om Du vill ha mer exakta svar.
 
>ska Du köpa klinker på Biltema eller högkvalitet

borde stå

"ska Du köpa billigt eller dyrt klinker"

men tyvärr så betyder inte det mycket i sammanhanget om man får billigt eller köper dyrt klinker

Lägsta pris billigt skit = 0 kr
Högt pris dyrt (en del kallar det hög kvalitet) 1000/m2 = 6 kSek
 
Sett två badrum med ganska likvärdiga mått byggas om och summor på mellan 90-120.000 har nämnts innan ROT. Ingen aaaning hur mycket som är material av dessa.
 
Jag vill/kan inte någonting själv.Det ska inte vara lyx renovering heller.jag vill bara ha ett hum om hur mycket ska vi räkna med ink ROT avdrag.
Inredningen behöver ni inte ta hänsyn till.
mvh/R
 
Det finns ju faktiskt andra sätta att bygga badrum på än med kakel och klinkers som är billigare och enklare. Och ju mer jag läser om bristande tätskikt och vattenskador, desto mer glad blir jag över att valet föll på plastmatta.
 
Jag tror att det behövs mer uppgifter om du skall kunna få ett hum om pris.

Vad är det för material i väggar, betong eller trästomme osv. Golvet, betong eller träbjälklag, skall golvbrunnen flyttas eller bara bytas ut (utbyte är oftast obligatoriskt).

Vad är det för ytbeklädnand idag som skall rivas.
 
Badrumet är från 70 talet så allt är i plast.
golvbrunn ska flyttas .ska kaklas , golvärme ska det vara.
mvh/R
 
rickard1 skrev:
Hej,
Vad kan taoalrenoveringen av ett badrum som är 210x270 kan kosta i Stockholmsområdet?
Jag menar enbart renoveringen med golv värme inkl .

tack på förhand
Ingen här på forumet kan avgöra vad det kommer att kosta att renovera ditt badrum utan att ens ha sett det eller fått mer ingående info om vad du vill ha. Är det .t.ex. gjuten platta med mera....


largab skrev:
>ska Du köpa klinker på Biltema eller högkvalitet

borde stå

"ska Du köpa billigt eller dyrt klinker"

men tyvärr så betyder inte det mycket i sammanhanget om man får billigt eller köper dyrt klinker

Lägsta pris billigt skit = 0 kr
Högt pris dyrt (en del kallar det hög kvalitet) 1000/m2 = 6 kSek
Ja att Biltema har bra klinker har det redan konstaterats i forumet. Särskilt vad gäller läggning i garage.. Att det är billigt är ju bara ett +
Att dra dom över en kant är lite överdrivet.
 
Ok, jag är inte efter ett offert .ville bara ha ett hum på hur mycket lån ska jag ansöka om.
mvh/R
 
Ta in offerter å ta lån därefter.
 
rickard1 skrev:
Ok, jag är inte efter ett offert .ville bara ha ett hum på hur mycket lån ska jag ansöka om.
mvh/R
Ja, utifrån den information vi har fått så rekommenderar jag att du lånar någonstans mellan 50 000 och 300 000.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.