Mellan tummen och pekfingret - söker hjälp för grov uppskattning av meterpris inkl moms för avloppsrör (att gjutas i betonggolv), rör för element till/från och vatten.

Inser att det tillkommer för alla kopplingar, skarvar osv. Finns det sätt att höfta det så är det ännu bättre men det är inte nödvändigt.

Jag söker endast en grov uppskattning så diff +-50% duger gott och väl. Det skulle hjälpa mig jättemycket så tack på förhand!
 
16mm PEX-slang ink skyddsslang ca 35:-/m
Kopplingar runt 50-75:-/st
Väggfäste runt 200:-/st

Avloppsrör 110mm, ca 50:-/m
Böjar runt 50-75:-/st.

det mesta kan hittas tex här http://www.vvs-boden.se/
 
Tänk på att vissa rörfirmor lägger på 200-400% på dessa priser om de gör jobbet. Köp själv eller begär deras prislista innan.
 
Tack för inputen! corre: Väggfäste - kan du precisera vad du menar för något?

Thomas_Blekinge: Ja 200-400% är ju naturligtvis inte ok (och det var därför jag frågade). Jag vill betala motsvarande priser som på en standard-bygghandel i stan.

Element- och färskvattensrör då, vad kostar det?
 
Väggfästet är den delen där blandare kopplas på, och som tätskiktet i badrummet ansluter till.
Priserna kan du se på min länk, det är dessa som VVSarna ofta lägger på 100-200% på.

Idag brukar man samma rör till tappvatten som värmesystem, men inkopplingspunkterna skiljer sig lite beroende på var och hur man kopplar in sig.
 
  • Gilla
ola_
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.