Hejsan!

Jag har en fråga/fundering kring vad pappen som hantverkare lägger kostar.Eller kostar och kostar..vad de ger för den då..;) Den kanske inte säljs till privatpersoner..

Är det någon som vet vad en rulle med takpapp typ Icopal/Mataki kostar?

Nu menar jag inte den papp som man kan köpa på Byggmax odyl utan den som hantverkarna/takläggarna använder.

Samt hur mkt är det på en rulle,dvs hur många meter/kvm räcker en rulle till.

Pappen jag pratar om är ju "ytpapp" kanske ska tilläggas.:)

Vore tacksam för om någon som vet svarar, kanske t.o.m finns någon takläggare här som har koll.:D
 
Har jag missat nått ?
Jag har inte sett att mataki/icopal specar ngn annan papp till privatpersoner ?!
Iof så kostar den väl en hel del mer, och om just byggmax för den vet jag inte, men fredells, Beijers osv torde väl ha ytpapp av bra kvalitet ?

/K
 
Tyvärr är det i princip omöjligt att köpa entrepenadprodukter som privatperson. Möjligen om du kan lyckas köpa från en takläggare.
 
Takpapp som takpapp. Går du till din "riktiga" bygghandlare så får du samma produkter som proffsen använder.
 
joflopp skrev:
Tyvärr är det i princip omöjligt att köpa entrepenadprodukter som privatperson. Möjligen om du kan lyckas köpa från en takläggare.
Japp det är sådan jag är ute efter,,,är tämligen säker på att den inte säljs till privatpersoner..
 
C
Jag som hade fått för mig att Icopal eller Mataki var det hantvärkare använde också..
 
cheetah1 skrev:
Jag som hade fått för mig att Icopal eller Mataki var det hantvärkare använde också..
det är helt riktig,,den som seriösa hantverkare använder sig av..

Det är stor skillnad på papp och papp, så det är den som takläggarna använder sig av som jag är intresserad av o veta vad den kostar om man nu skulle kunna köpa den via någon hantverkare dvs..

Jag tror tom att Icopal papp finns för försäljning till privatpersoner via olika byggvaruhus eller dyl..men det jag tror.. är att det INTE är samma papp som takläggare använder..
 
Heter pappen samma sak, så är det nog samma, oavsett till vem och var den säljs. Fungerar nog inte så bra med dom svenska marknadsföringslagar annars...

Kolla på isovers hemsida vilken sort du vill ha, ring sedan runt och kolla vem som kan ta hem den.
 
Jag diskuterade takpapp med en professionell takläggare rätt nyligen. Det var inte mycket jag fick honom att avslöja, men det han sa kan sammanfattas i "pappen vi använder är dubbelt så bra och kostar hälften så mycket". Denna mirakelpapp var naturligtvis omöjlig att få tag på för icke-proffs.
 
B
finns inte någon special för entreprenörer.
sen kan produktförpackning skilja för att dom har köpt ett stort parti.
men att privat personer får sämre produkter stämmer inte.
 
Krawk skrev:
Heter pappen samma sak, så är det nog samma, oavsett till vem och var den säljs. Fungerar nog inte så bra med dom svenska marknadsföringslagar annars...

Kolla på isovers hemsida vilken sort du vill ha, ring sedan runt och kolla vem som kan ta hem den.
Grejen är att jag tror inte de heter lika.. Ok Icopal heter ju självklart Icopal men sedan är det olika benämningar osv..

OBS detta är vad jag tror, och jag hoppas verkligen någon som är takläggare kan tala om hur det verkligen förhåller sig..
 
byggare henke skrev:
finns inte någon special för entreprenörer.
sen kan produktförpackning skilja för att dom har köpt ett stort parti.
men att privat personer får sämre produkter stämmer inte.
Hmm...menar inte att privatpersoner får sämre produkter..utan att de inte får tag i SAMMA produkter som takläggarna kommer över..

Så har jag förstått och hört men..jag kan ha fel.. tills jag blir överbevisad..;)
 
Ajson. du har helt rätt, vi takläggare använder produkter som inte finns att köpa i byggvaruhandeln. Vad vi betalar berättar jag däremot inte det är ju liksom min affärshemlighet.
 
Upp till bevis! Ge oss ett produktnamn, artikelnummer, produktkod eller motsvarande som inte privatpersoner kan inhandla hos Beijer etc!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.