Vill ni spekulera med mig?

Förutsättningarna är som följande. Jag har ett duschrum/tvättstuga på 3x3 meter med 2.40 i takhöjd. I detta vidriga rum med orange våtrumstapet á 1975 med tillhörande orange-brun våtrumsmatta (källarrum i souterränghus - platta på mark), komplett med sprickor kring golvbrunn, orange-brunt element (vattenburen värme) modell större samt en ensam porslinsarmatur i taket med en helt ensam och rädd 60 w halogenlampa som försöker skänka ljus till allt detta elände. I detta rum står även tvättmaskin och torktumlare, som ska flytta in till det före detta pannrummet som nu bebos av en bergvärmepump. Här inne finns det en golvbrunn och ett igenproppat 50 mm avloppsrör. Tvärs över rummet går inkommande vatten draget längs med taket, samt ett pansarrör för elen sticker ut på ena väggen med anslutningar för tvättmaskiner. Förr i tiden tror jag att den där slangen kom ut inne i en garderob eller ett väggfast skåp,men så är inte längre fallet.

Målet är att ha ett fräscht helkaklat badrum med vattenburen golvvärme, duschhörna med riktiga väggar (inget mer draperi som följer efter mig i duschen, tacksåväldigtmycket), med en dubbel uppsättning duschblandare. Jag vill även förbereda för en bastukabin av något slag, men det behöver inte vara medräknat i kostnaderna.

Jag är jävligt duktig på att köra bilmaskin, och jag är inte rädd för att jobba själv på kåken. Har kontakter när det gäller plattsättningen, så det ska vi inte räkna med heller... Det jag kan fixa till riktigt bra pris är badrumsfläkt, belysning, golvbrunn, skruv, plugg, fix fog och kakel, tätskikt och alla verktyg jag kan tänkas behöva längs med vägen.

Det jag INTE fixar själv är vattenanslutningar, elen och avloppsinstallationen samt flytspacklingen av golvet, men där kan jag nog få lite hjälp av polare.


Jag är inte ute efter ett lyxigt, flashigt badrum förresten, utan ett stilrent vitt-kakel-på-väggarna-svenne-badrum där jag inte känner mig sjösjuk av färgerna och det nedslitna intrycket..
Vad tror ni jag kommer få punga ut? Fria fantasier nu alltså, helt fritt för alla snillen att spekulera. :) ställer ni upp?
 
Redigerat:
... Och bildbevis kan jag visa i morgon!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.