Jag ska göra en ekonomisk beräkning till banken och behöver veta vad ett komplett kök i mellan klass kan tänkas kosta, ska även vara en "ö". Köket ska vara i öppenplanlösning ihop med vardagsrum.
 
P Peppematte skrev:
Jag ska göra en ekonomisk beräkning till banken och behöver veta vad ett komplett kök i mellan klass kan tänkas kosta, ska även vara en "ö". Köket ska vara i öppenplanlösning ihop med vardagsrum.
Jag satte ett kök från ikea i mitt hus. 5 x 2.5 m L-kök med en 180 cm bred köksö. Köpte allt utom bänkskivor, stänkskydd ,ho och blandare på ikea. Gick på dryga 100 tkr inklusive ikeas dyraste vitvaror.

Bänkskivor och stänkskydd i granit gick på ca 50 tkr, inklusive matchande ho och blandare.
 
  • Gilla
Peppematte
  • Laddar…
H
Vårt kök blev ca. 130 000 kr med alla vitvaror inräknade. Enväggskök på 4m + köksö med storleken 2 x 1.2m, öppet mot vardagsrum.
 
H Hejhejho skrev:
Vårt kök blev ca. 130 000 kr med alla vitvaror inräknade. Enväggskök på 4m + köksö med storleken 2 x 1.2m, öppet mot vardagsrum.
Hej och tack för svar! Köpte ni köksskåpen från samma leverantör som vitvarorna? Köpte ni skåpen på stommar eller platta paket?
 
H
P Peppematte skrev:
Hej och tack för svar! Köpte ni köksskåpen från samma leverantör som vitvarorna? Köpte ni skåpen på stommar eller platta paket?
Jepp, allt från samma leverantör. Skåpen kom som färdiga stommar och byggfirman som byggde huset monterade allt.
 
H Hejhejho skrev:
Jepp, allt från samma leverantör. Skåpen kom som färdiga stommar och byggfirman som byggde huset monterade allt.
Tack för svar!
 
Skulle gissa på runt 150-200 för kök och 200-250 för badrum beroende på storlek/storlekar samt vilken typ av inredning. Kakel/klinkers vs matta mm.
 
  • Gilla
Peppematte
  • Laddar…
Hej och tack för svar. Otroligt vad dyrt det är med kök och badrum. Men jag har fått lite att tänka på.
 
P Peppematte skrev:
Hej och tack för svar. Otroligt vad dyrt det är med kök och badrum. Men jag har fått lite att tänka på.
Japp, som med allt när det kommer till att bygga hus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.