Jag fick denna tavla för 8 år sedan, har aldrig satt upp den pga inte min smak. Den är 118 x 97cm, träram, riktigt glas, passpartout. Bilden är ett tryck på tjockt högkvalitetspapper med grov struktur. Det verkar inte finnas någon signering eller numrering bortsett från de datum som finns i själva trycket till vänster om motivet.

Om man nu skulle gå till butiken Gallerix och köpa en vanlig printad "affisch" på simpelt papper o få den inramad i samma storlek o med en passepartout o "plastglas" så skulle jag gissa man får betala minst 4-5000kr. Vad skulle min tavla kosta tro? 1 miljon? :p:p;)

bild tavla.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det en äkta Picasso-serigrafi eller en simplare reproduktion?
 
fahlis skrev:
Är det en äkta Picasso-serigrafi eller en simplare reproduktion?
Inte den blekaste. Eftersom pappret har ganska grov/bubblig struktur så tror jag inte det är serigrafi-teknik, efter googlade på serigrafi så verkan man pressa färg genom fint filter direkt på pappret, då kan jag tänka mig att pappret måste vara helt slätt(?) Jag kan inget om konst-tekniker osv. så jag gissar bara. Baksidan ser ganska seriöst ut, man har satt fast 4 cm bred pappersremsa över glipan mellan papperskartong-bakstycke i träram, men det kanske man göra på alla sådana tavelmonteringar?
 
Om det hade varit en "äkta" Picasso hade det säkert framgått på fram- eller baksida.

Men tavlan är ju vacker hursomhelst!
Sätt upp den på en vägg i vardagsrummet och njut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.