F
En kompis skall byta ut sin TS55 mot en ny men han släpper inte sina skenor så den får jag handla till fullpris (eventuellt att jag kan haka på med extrabeställning på hans köp).

Vad kostar en 1400 reps 3000 skena? Är rädd att en skena kostar lika mycket som sågen.....
 
kan vara vanskligt att skicka skenor? Jag har inte goda erfarenheter av transportfirmorna, inte just med Festool skenor utan mer generellt (dörrkarmar,tvätthängare etc).

Kan du inte få din polare att köpa en sänksåg med skenor (antingen i paket eller som tillbehör) sen så köper du lös skenorna för vad mellanskillnaden är mellan en lös såg och såg med skenor? Inte ovanligt att man kan få lite rabatt också om du köper 3000 skenan som tillbehör med sågen?
 
F
Han har redan beställt sågen. Men jag kan köpa skenor genom honom och utnyttja hans eventuella företagsrabatt
 
fsn skrev:
Han har redan beställt sågen. Men jag kan köpa skenor genom honom och utnyttja hans eventuella företagsrabatt
Tyvärr är den näst intill obefintlig då Festool har strikta krav till sina ÅF... :(
 
Festools skenor måste vara världens dyraste aluminiumprofil, kan inte kosta många kronor att tillverka.
Köpte mina för tre år sedan och det var ganska exakt de priser som festool har på sin sida. Försökte med ett paket, men det var nej, men de slängde med lite bits m.m.
 
De ligger runt en krona per millimeter.
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Tyvärr är den näst intill obefintlig då Festool har strikta krav till sina ÅF... :(
Är det inte olagligt att som tillverkare styra ÅF utpriser? Eller hur vad det med den biten..
 
Att ange o tom trycka ett c:a pris på produkten är helt OK, Festool anger "vägledande priser" helt OK.

Vad som INTE är OK är att festool påverkar sina detaljister om att hålla sig till priserna....tyvärr mycket svårt att bevisa.
 
Nimajneb skrev:
Att ange o tom trycka ett c:a pris på produkten är helt OK, Festool anger "vägledande priser" helt OK.

Vad som INTE är OK är att festool påverkar sina detaljister om att hålla sig till priserna....tyvärr mycket svårt att bevisa.
Precis... och börjar ÅF strula med priserna så är de inte ÅF längre... :S
 
Finns det någon bra prisjämförelser mellan Makita-Festool-Mafell (de som är kompatibla)
 
Mafell är inte kompatibel, men jag tror att Dewalt är det?
 
ja så kanske det var ...
 
Jo, makita och festool är väl kompatibla. Åtminstonde har jag sätt att det går att köra makita sågen på en festool skena? Kan finnas pengar att spara där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.