Hej vi har en friggebod i trädgården som är placerat i fel plats tycker vi, den tar hälften av utsiktet och ljuset från vår hus. vi hade tänkt vända på den på något sätt men inte kommit på något bra idee och nu funderar på att själa den då vi behöver kanske inte en så stor. nu tänker jag lägga den på blocket men hur mycket är ett rimligt pris? den är lång och smal vilket tar mindre plats om man placerar rätt och man får mycket plats på väggarna att hänga grjer och hyllor. den behöver målas. här är några bilder och måtten är 420cm bred + 165 djupt och 230 högt . 11210328_954861397881392_1307116328_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
11198836_954861481214717_1530552410_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag personligen skulle satt ut den som skänkes med ett hopp om att bli av med den. Skulle inte betala en krona för det med tanke på utseendet och storlek, en sådan kostar inte mycket att bygga och det är nog mindre jobb med att bygga en ny.

Kanske testa att sälja för högsterbjudande och se om någon nappar.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Håller med Andreas Blomkvist, det är helt fel format. Det går inte på ett effektivt sätt förvara gräsklippare, skottkärra, (snöslunga), (jordfräs), tillsammans med flera olika handredskap.

Det skjul jag byggde för några år sedan är ca 3,20*4,20, där ena långsidan består av två skjutportar. Vi optimerar om utrymmet lite efter säsong, vi har sju cyklar (en ska vi ge bort, två väntar på att dottern ska bli större, fyra använder vi), en cykelvagn, jordfräs, gräsklippare, trädgårdsmöbler (vinterförvaring), pulkor mfl vinterleksaker, 2,4*0,6*0,9 stor "bänk" där under förvarar vi ved. Tack vare skjutportarna så kommer vi åt mycket utan att behöva flytta på saker.
 
Mikael_L
vad kostar en begagnad Friggebod ??
Mellan "Skänkes mot avhämtning" till 300.000:-

Men den jag ser på bilderna tror jag ligger nära "skänkes".

Besväret att frakta den är liksom lika stort som värdet.
Kolla om närmaste grannarna vill köpa den billigt, då kanske det går att bara rulla/skjuta över den till närmaste tomt.
 
ok hur ska man skjuta över då? man bär den?
 
Mikael_L
Min pappa rullade en hel lada 30 meter på timmerstockar när han skulle flytta den på tomten.
 
  • Gilla
Mollis1978 och 1 till
  • Laddar…
Din pappa är starkare än min pappa😄
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Mikael_L
Jag vet inte exakt hur han gjorde. Han har bara berättat efteråt. kanske var dom många. Kanske gjorde han det på vintern och drog med skotern.

Jag kan fråga.
Men i vilket fall går det hyfsat lätt att flytta sådana här små hus en kortare bit om verkligen vill. Farsans lada var minst dubbelt så stor som TS friggebod.
 
Jag skulle nog annonsera det där som förråd snarare än friggebod..
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.