bygga en bastu på ca4-5kvm?
 
Du behöver berätta mera om vilka förutsättningar du har. Skall du bygga i befintligt utrymme? En liten stuga? Vilken typ av väggar och så vidare.

/ama
 
Har lyckats bygga för under 5000 kr (6m2) men då har allt snålats på.. så det är nog absoluta undre gränsen.
 
Håller på att planera mitt nya hus och hustillverkaren vill ha 20 000 för bastun och de tycker jag verkade jätte dyrt
 
En ide är att låta hustillverkaren fixa avlopp, ev. vatten,el och ventilationsmöjligheter och sedan göra det roliga själv -då blir det som du vill och du kan fundera i lugn och ro på olika lösningar och finesser.När panelen väl är uppspikad ändrar man nog inte gärna på lavar mm. eftersom det är ju redan givet vad som är möjligt. Gör det själv - det är kul...
 
20 000 är nog inte så farlig t för en färdig bastu.. som sagt 5000 är nog absoluta minimum.. vi har hyvlat all plank utom panelen själva osv..
 
vi bygger en på 5kvm färdig koncept. har kostat mig ca 22000kr, men då är det Tylös kompletta paket med 8kw termostat, helglasad dörr, de fina ryggstöden med ljusskena bakom, samt all arbete.

genom att snåla, hitta billiga paneler, köra på en tär dörr mm...jag tror att om du gör det själv och letar runt kan du sluta det på runt 7-10 utan större ansträngning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.