Ehh... alltså, vi har en tomt på 1300kvm ungefär, som delvis täcks av en bergsknalle modell stor. Vad kan sånt kosta. Vill ju inte tappa hakan inför markentreprenören. Hur mycket kan man förvänta om man vill ha bort hela rasket, för att vara drastisk?? :p
 
Hej!
Vi håller precis på att handla upp markarbeten på vår tomt, som våra kompisar skämtsamt kallar K2. Vi har försökt ta reda på vad det kostar men det diffar ganska mycket. Räkna med ungefär 500-800:- per kubikmeter. Detta inkluderar sprängning och bortforsling av massor vad jag förstår.

Har någon annan en bättre prisbild så vore jag mer än tacksam för att ta del av den, även rekommendationer av markfirmor som någon vet av egen erfarenhet är bra.
 
CallMeKenneth skrev:
Hej!
Vi håller precis på att handla upp markarbeten på vår tomt, som våra kompisar skämtsamt kallar K2. Vi har försökt ta reda på vad det kostar men det diffar ganska mycket. Räkna med ungefär 500-800:- per kubikmeter. Detta inkluderar sprängning och bortforsling av massor vad jag förstår.

Har någon annan en bättre prisbild så vore jag mer än tacksam för att ta del av den, även rekommendationer av markfirmor som någon vet av egen erfarenhet är bra.
Ok.. skall börja räkna på det lite. Vi träffar vår markentreprenör i helgen. Jag återkommer sen får vi se. Men tack för svar. Nu slipper vi stå och tappa hakan när han ser på! :-/
 
Humlan skrev:
Ok.. skall börja räkna på det lite. Vi träffar vår markentreprenör i helgen. Jag återkommer sen får vi se. Men tack för svar. Nu slipper vi stå och tappa hakan när han ser på!   :-/
Nu har vi träffat vå markentreprenör. Vi har ett högre bud. 1100:- kubiken, inkl.sprängning och bortforsling. Anledningen att vi nappar på det är att han gjort granntomten, har koll på hur det sser ut rätt bra, har maskiner i någorlunda närhet samt kan börja jobba med kort varsel. Beräknas sätta igång med röjningen inom ett par veckor. Han är även varmt rekomenderad av andra, så det känns rätt tryggt. :)

Vi skall få en offert skickad. Återkommer med mer detaljer om någon önskar!
 
Hej igen!
1100 verkar väldigt mycket. Jag skulle nog kolla med en till för att ha något att jämföra med. Synd att kasta bort pengar i onödan :surprised:.

 
Jag skulle också kolla med flera - om inte för att ev. kunna pressa priset lite. 1100:- kubiken tycker jag låter VÄLDIGT mycket. :surprised:

Vi betalar 200 kubiken för sprängningen exklusive bortforsling eftersom massorna kommer att användas för att snygga till/jämna ut tomten. Annars kan man ju alltid "ge bort" sprängmassa - tror det finns folk som gärna kommer och hämtar det.
Vår grundentreprenör har också gjort vår grannes tomt och fick mycket gott betyg av besiktningskillarna.
Till vårat pris tillkommer stenkista, dränering, stödmur samt gjutning av plattan.

//Anna
 
Humlan,

Om nu entreprenören har ont om arbete = "Kan börja jobba med kort varsel" och har "maskiner i någorlunda närhet" så bör du definitivt ta ett nytt snack om priset!

Visst, det är lätt att ta första bästa erbjudande, men att ringa några telefonsamtal och låta det gå några dagar till kan visa sig vara riktigt lönsamt.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.