Vad är den ungefärliga kostnaden för att riva ett gammalt 1 1/2-plans tegelhus på ca 90 kvm?
Finns det någon som rivit hela eller delar av ett hus som kan berätta om kostnader och/eller arbetsinsats.

/Sven
 
Jag river ju det mesta som finns invändigt i mitt hus, fast inte allt på en gång. Även utvändigt försvinner det mesta, men någonstans däremellan lämnar vi någon decimeter trä att bygga vidare på.

Jag använder en hammare, spikutdragare, en stor och en liten kofot samt en Fort Transit för att riva och transportera bort.

Skulle jag riva ett helt hus undrar jag om det inte är vettigt att ringa en kille med grävmaskin och lastbil. Det lär dock inte vara gratis gissar jag.
 
Ingen annan som rivit och kan delge priser? (Gäller för oss 08, norrort)

Exempelvis en stuga på 50 kvm utan el och avlopp.

Vad kostar det, vad brukar ingå? Om de sorterar, kan man även få dem att tippa?

Om man köper en tomt med stuga, där säljaren åtar sig att riva, så borde man ju kunna pruta ner den summa och fixa rivningen själv, därför vore det schysst med lite fler priser. Vill inte göra jobbet själv dock. (Anledningen är att säljaren inte vill göra det förrn vår/sommar, och vi kanske vill komma igång före)

(Till er som undrar: nej, vi vet inte om vi fått tomt ännu, mäklarn testar nog vårt tålamod och psyke)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.