Vad kostar det att anlita någon till att dränera ett hus med källare? Huset är 7x7 meter. Inga konstigheter. En källartrappa och en entrétrappa. Ska man ha platon matta eller isodrän?
 
hur djupt är det
 
ca två meter
 
räkna med ca 2,500:- löpmetern
 
Isolera med frigolit ex isodrän,jackodrän eller motsv lite dyrare material men igengäld kan du återfylla med befintliga massor, krävs bara makadam eller singel runt dräneringsrören.
Viktigt att du lägger nya rör för takvattnet som ansluts till en gårdsbrunn med sandficka dit även dräneringen kopplas så att den går att spola och rensa.
Avgörande för priset är om du återställer trädgården själv./MLj
 
Fick en fin tjock offert på vad det skulle kosta för oss att lägga ca 41-45 meter med Optidrän. nya dagvattenanslutningar till anslutningspunkt.

ca 85 m2 plattläggning med bla ny parkeringsplats.

185 000:- . Tycker det låter hutlöst men låter det ngt rimligt?

ngt jag stör mig på är att de inte maxar rotavdraget utan endast gör ett rot på 37 000.
 
det kanske inte är mer arbets timmar så att det går o få mer rot
 
I Karlskoga verkar man kunna räkna med ca 1900:-/löpmetern - då snackar vi enbart platonmatta, men inklusive allt annat. Efter ROT betalade jag 1500:-/löpmetern men blev duktigt blåst på övrigt material. Betalade 5000:- + moms för 50 meter vattenslang PM32 eller vad den heter...
 
Vi fick en offert på hela jobbet på c:a 130 000 med rot runt 100 000, vilket jag tyckte var lite väl mycket.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.