Hej.

Jag och min fru har planerat att bygga en Stuga i Norrbotten (Pajala)
Vi har fått tag i en fin älvstomt.

För tomten betalar vi ca 50 000.
För Grunden, Avlopp, El, Vatten kommer vi hamna på en ca 210 000.

Planen är att bygga en ca 60 kvm Stuga som man kan bo i året om.
En vanlig enplans villa med det vanliga (Kök, Badrum, Sovrum, Vardagsrum med stora fönster med utsikt mot älven.


Vi kommer Bygga allting själv då vi har både Elare, VVS, snickare och betongare i familjen.

Min fundering är vad koster det att bygga själva huset. mellan tummen och pekfingret (kök med vitvaror, Badrum med allt inkluderat)

MVH Henrik
 
Det kommer kosta pengar.

Vill du ha ett bättre svar så skriv vad ni har tänkt er.

Timmeratuga?
Uppvärmning?
Utrustningsnivå?
Typ av badrum?
 
Jodå. Anledningen till att vi bygger är ju för att vi vill få "vår" stuga.:D

Finns planer på att eventuellt flytta fars timmerhus ca 3 mil. Den är byggd ca 1930 talet. och bara använda den som stomme.
Ett annat alternativ är bara ett vanligt panel hus om det är för dyrt och för mycket jobb att flytta timmerhuset.

Uppvärmningen tänkte jag på luftvärmepump och varmvattenberedare. fast finns det billigare och bättre förslag som uppvärmning på stuga är jag tacksam för dom förslagen.

Ingen speciell utrustning. IKEA KÖK, Vanligt "svensson" badrum" med Dusch och WC i samma. typ det vanliga.

Bort i Kiruna och har ledigveckor så bygger till Pajala för att komma närmare barndomshemmet och släkten.
Men vill ändå bygga stugan så att man kan bo där på heltid och eventuellt bygga ut om man får större familj i framtiden.

MVH Henrik
 
Stommen är en av dom mindre kostnaderna. En timmerstomme kostar givetvis mer.

Men ska vi bara prata material så kan man nog räkna med minst 300.000:- om man vet var man kan få lite rimliga priser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.