Hej!

Vi har skaffat ett renoveringsobjekt för ca två år sedan. Efter att ha gjort i ordning fasaden och en granitmur har nu turen kommit till köket. Vi har tittat ut ett IKEA-kök där delarna ex vitvaror kommer att gå loss på ca 30-tusen. Vi kommer att kunna behålla dragningar för el och avlopp. Skulle väl helst vilja göra arbetet själv men är dels osäker på hur svårt det är och ffa på hur lång tid det tar. Vill inte vara utan fungerande kök under månader. Luter väl därför i nuläget till att vi skall leja in hantverkare. Är det någon av er forummedlemmar som anlitat hantverkare, och hur mycket kostade det. :)
 
Jag fick ett kostnadsförslag från IKEA och det skulle gå på lite drygt 15000:- för endast montering och uppsättning (ej el och vatten) för detta kök. Jag gjorde det själv istället och sparade pengarna. Jag har varje del specifierad så hör av dig med vilka delar du har så kan jag försöka hjälpa dig med en total.
 
  • Kk_002.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej

Vi fick också monteringen av vårt ikea-kök uppskattat till på nånstans kring 13000 kr. Vi tänkte ta det men problemet var dock att det var SÅ lång väntetid.
Nu kontaktade vi bara de som IKEA föreslog men det var 1.5 mån till uppemot 4 månader.  Nu var detta visseligen i maj före semestertiderna.

Vi började själva och tänkte att hantverkarna får ta över om det blir för svårt, men nu sitter den uppe!
Det var enklare än jag hade förväntat mig (pojkvännen sa tvärtom) och vi hade tid att göra små ändringar i köksplaneringen medan vi jobbade så jag ångrar absolut inte att vi gjorde själva!  (...och denna forum är mycket bra om man har frågot!! Jag fick mycket hjälp härifrån!) En del skåp var också skadade och vi kunde i lugn o ro gå o byta dessa utan att ha hantverkare som jobbar på timkostnad.

Lycka till!


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.