Har en Makita LS0714 och den startar direkt kontakten stoppas in i uttaget och går inte få av på annat sätt än att dra ur den igen.
Erfarenheter från detta någon? Är det något kring startknappen kanske?
Googlade och hittade sprängskiss och där en brytare i handtaget som är misstänkt
 
K
Livsfarligt! Låter väl sannolikt att startknappen fastnat i på läge eller liknande
 
Det är nog bara börja skruva isär och testa startknappen. Sannoliktbehöver den bytas. Möjligen har den eller någon plastdetalj geggat igen och går att rengöra, men om det inte är ett uppenbart fel skulle jag inte lita på knappen även om den börjar fungera igen.

Lite bilder på demonterade delar hjälper nog. Vanligen används standardkomponenter som går att söka sig fram till även om man inte hittar en sprängskiss.
 
K kniv skrev:
Livsfarligt! Låter väl sannolikt att startknappen fastnat i på läge eller liknande
Det är ingen såg jag använder, har en annan. Men tanken var att ”skaka igång” denna om det inte är alltför mycket arbete/kostnader och ta den till stugan så vi slipper dra en grej till emellan
 
G g.kraft skrev:
Det är nog bara börja skruva isär och testa startknappen. Sannoliktbehöver den bytas. Möjligen har den eller någon plastdetalj geggat igen och går att rengöra, men om det inte är ett uppenbart fel skulle jag inte lita på knappen även om den börjar fungera igen.

Lite bilder på demonterade delar hjälper nog. Vanligen används standardkomponenter som går att söka sig fram till även om man inte hittar en sprängskiss.
Det blir nog till att göra så! Återkommer med bilder/uppdatering. Tack så länge
 
  • Gilla
g.kraft
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.