Hej!
Har fått några träpinnar med lite rosa förg på inne på min tomt..
Det är även en trekant i rosa på marken precis nedanför träpinnen.
Fler sådana markeringar på marken finns längre bort i gatan (på vägen)

Någon som har nån ide om vad dem märker ut!?
 
Tele eller andra ledningar? Står det inget på pinnarna, bara en färg? Titta om du ser om dom utgår från något teleskåp e.dyl.
 
Bra fråga... står inget på stolparna.. Pinnarna verkar lite "planlöst" utsatta i ett skogsparti också. och som sagt även mitt på körbanan på vägen, Markeringarna står inte i linje eller så.

Tycker mest det verkar konstigt att "folk" stövlar in på privat mark å sprayar, och hammrar ner pinnar!
Utan att det meddelas vad det handlar om!?
 
Troligen är det utsättningspinnar det är frågan om.Man brukar markera pinnarna med någon lysande färg som syns i övriga vegitationen .
 
utsättningpinnar för vadå? någon pinne står mitt inne på "tomten" någon på vägen nån inne hos grannen å några på äng/åker brevíd grannen..
 
Foto på dom?
 
Brukar dom inte använda samma färg på markeringen som på den skyddsduken dom gräver ner? Isf är det telemarkeringar dom har gjort....
 
mycket möjligt!?

Har tagit kort med mobilen nu.. men så hittar jag inte överföringssladden naturligtvis... Återkommer!
 
Nu så.. kom på att jag hade bluetooth på datorn!
 
  • Markering.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Aliens? :eek:
 
Inte är det Tele iaf om inte ComHem eller några "nybörjare" har varit framme.
Normala kabel märk färger är Tele-Orange El-Gul TV-Grön.
Rosa har jag inte sett innan men får känslan av att det är för markutsättning eller liknande inte för att jag sett dem rosa förut men iaf.
 
Alltid svårt att gissa, men titta om det finns en "spik" islagen i triangeln. I spikens "huvud" brukar det då vara en grop, finns det en sådan är det troligen en provisorisk polygonpunkt.
 
och vad är då en sådan!? provisorisk polygonpunkt???
Finns ett hål i kanten av triangeln ja.. som om dem satt stolpen fel första gången typ..
 
Polygoner använder man i mätsamanhang så lantmätare är starkt misstänkta
 
frågan är ju bara vad dem märkt ut.. Just denna markering är lite i vägen.. och har stått där nu i nån vecka..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.