Jag har då och då funderat på att kanske försöka sälja saker som jag har liggande, men tycker att grejer man t.ex har gjort själv, är väldigt svåra att prissätta.
Tänkte därför att vi kanske kan ha en tråd här där man frågar:
"Vad är rimligt att ta för den här?"
...och så får panelen svara.

Notera att det inte är en tråd för att sälja saker, utan bara be om en värdering.

Jag börjar, så får ni fylla på med egna prylar. Inköpta eller egentillverkade.


Träverktygslåda med blå och gröna förvaringslådor på hjul med plywoodtopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har en större arbetsbänk som jag tänkte byta ut mot en 5 meter lång bänk typ "torsionbox".

Bänken är ca 2480 mm lång1260 mm bred.
Höjden har jag inte just nu. Runt 80 cm tror jag.

Den är byggd av 16 mm MDF. Ligger dock på en ram av 45x95-reglar, på vilken 6 st hjul är skruvade.
Hjulen i hörnen är svängbara och hjulen i mitten är fasta. På bilden sitter mindre hjul. De som sitter på nu är 100 eller 125 mm och klarar sammanlagt en vikt av 480 kg.
Väldigt lättflyttat även om det är tungt lastat.
Själva skivan består av en ram, i vilken det ligger en lös 16 mm MDF-skiva, vilken är vändbar, så när man har grisat ner skivan är det bara att vända den för en ny yta, och sen när det är dags igen köper man en ny.

Idag är övre ytan full med ytliga snitt från sänksågen, men undersidan är orörd.

Fyra lådor för förvaring på varje långsida.
Lådan som är markerad med rött är borttagen, för att få plats med fler Essboxar.

Vad tror ni?
Kan det vara värt något eller är det bättre att slakta den och använda hjul/beslag och andra delar till andra projekt?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.