Vi köpte ett renoveringsobjekt för en tid sedan och är i full gång med att fixa till och släta över tidigare "misstag" i husbygget.

Precis vid huvudingången har man satt elmätaren i ett fult skåp, se bild. Jag skulle tippa på att detta är 40x20 cm.

Några förslag på vad vi kan täcka över det med? Lite svårt med fylla eller dylikt då det är utomhus, passar inte riktigt in, samtidigt så måste den täckas över på ngt vis för att det ska se lite finare ut.
 
  • Elmätare i grått skåp på en trävägg vid husets huvudingång, med solljus från sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gör en träram som precis får plats utan på mätarskåpet, och med ett djup så skåpet precis får plats.
Och så lite tunna brädor på utsidan, som i stil passar med väggpanelen.
Sedan målar du denna "låda" lika som panelen, och sätter upp den med ett par små gångjärn.

Annars blir man hemmablind på 14 dagar och ser inte längre sådana småtterier ;)
 
Redigerat:
Ehhh, så detta stör alltså? Var nog det mest diskreta fasadskåp jag sett...blir än fulare om du ska bygga in det med trä.

Eller ta lös luckan och bryt färg och lacka /pulverlacka i samma färg som huset..
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000
H hus226 skrev:
Lite svårt med fylla eller dylikt då det är utomhus,
Av egen erfarenhet vet jag att det går lika bra att muntra upp sig, såväl inomhus som utomhus. Så tappa inte modet. Trägen vinner!

För övrigt får jag varna dig. Är elskåpet ett problem, då väntar större prövningar när du låser upp ytterdörren. Om du hittar nyckelhålet vill säga!
 
  • Haha
  • Gilla
Zzztefan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.