jag ska lägga nytt golv i köket imorgon - kommer en hantverkare och hjälper - ska lägga parkett och då tänkte jag lyfta upp det gamla köket från 1969 och sedan ställa tillbaka det.

Vet inte än om vi ska måla luckorna, byta köket eller köpa nya luckor och lättrullande lådor.

vi ska iallafall riva bort kaklet.

medan vi väntar så funderar jag på
vad kan man sätta istället för kakel - under en tillfällig period?

kan man sätta någon skiva som tål värme utan att vara dyr - och som ser ok ut med lite färg på?

något annat alternativ?


vill helst vänta med kakling tills att vi bestämt om köket
 
Våtrums färg, plåt, glas?
 
Vit 15x15 kakel kostar 69-99:-/kvm + lite fix och fog. Svårt att hitta något som är billigare och det är ju knappast tidkrävande att varken sätta upp eller riva ner även om det bara är tillfälligt.
 
Nåt man har hemma, plywood, råspånt, panel, spånskiva, mdf, etc, etc som man målar. Det är inte så noga egentligen, lägger man en fogrand längst ner där det kan stå vatten så klarar sej resten för det handlar inte om så mycket fukt i ett kök. Och det är ju bara temporär, eller hur? spelar inte ens nån roll om det blir lite fukt i det heller i så fall men det blir det knappast.
 
ja jag borde hitta något hemma - men är det ok med träskiva bakom spisen?

men det kanske inte blir så varmt
 
Spisen? våran häll ligger i en spånskiva vilket dom flesta gör så det kan knappast spela nån roll vad som är bakom då.
 
En spis står ju nästan alltid mot trästommar och spånskivor, så värmen är det inga problem med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.