Hej,

Vi har precis byggt in garderober och behövde såga i ena dörren då det är snedtak.

Problemet är att dörren är nästan ihålig på insidan så därför behöver jag era bästa tips på hur vi kan lösa detta då snyggt som möjligt.

1. Fylla i med nåt, spackla, måla?
2. Sätts på nån list och ev spackla och måla?
Nåt annat ännu bättre alternativ?

Tacksam för svar!
 
  • Inbyggd garderob med öppna dörrar och kläder under snedtak i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsågad vit garderobsdörr med synlig ihålighet längs snedtak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ihålig garderobsdörr som har sågats för att passa under snedtak, med synlig inre struktur och vita ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Såga till en trälist lika tjock som spånskivan och tryck in mellan masonitskivorna. Utan att binda ihop dörrens ram som du nu sågat av så kommer den inte hålla länge. Limma listen på plats. Många skruvtvingar.

Eventuellt kan du använda några små dyckert om du inte har gott om skruvtvingar. Sedan är det bara att spackla kanten med snickerispackel och måla till den noggrannhetsgrad du önskar.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Såga till en trälist lika tjock som spånskivan och tryck in mellan masonitskivorna. Utan att binda ihop dörrens ram som du nu sågat av så kommer den inte hålla länge. Limma listen på plats. Många skruvtvingar.

Eventuellt kan du använda några små dyckert om du inte har gott om skruvtvingar. Sedan är det bara att spackla kanten med snickerispackel och måla till den noggrannhetsgrad du önskar.
Tack snälla för svar! Vi har bara 3 st skruvtvingar så jag antar att jag behöver använda dyckert också? Är det inte svårt att få snyggt sen när man använt dyckert?

Tack snälla återigen!
 
Om ni lägger en tjock list mellan dörren och tvingarna (på båda sidor) räcker det med 3 tvingar.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.