Hej!

Håller på att renovera om dotterns rum.

Är nästan klar med slipningen av väggarna.
Har rivit ner en gammal tapet som de tidigare ägarnas barn redan börjat riva på...

Iallafall.
Jag undrar vad det finns för olika alternativ till att blanda i färgen jag ska måla med.
Jag kommer måla med en färg från Nordsjö.


Fick rådet att blanda i sågspån...
Finns det något annat att blanda i?

Vilket är bäst, billigast, och det du ev. skulle rekommendera??


Varför jag vill blanda i något i färgen e för att slippa se den dystra matta yta som blir PLUS att se där jag ev. kommer spackla...

Och "vägrar" anv. såndär finstruktursvävtapetsgrejs... ;)


Häls. Mia
 
Om du slipar där du spacklat så kommer det inte synas att du spacklat och den där dystra matta ytan kommer du slippa om du köper en blankare färg.
 
Okej... Men jag tror det kommer synas ändå... eller?
Måste ju ändå synas på något sätt att man spacklat just DÄR :)?

Men kan ju inte ha skinande väggar heller ;)
 
hoppas att det inte var någon vän som tipsade dig om sågspån i färgen hmmm,men det kanske var ett försök till stuktur målning
 
Haha ;) inga kommentarer te den frågan om vän eller ej...

Ja, det e ju ett försök te strukturmålning.
Jag vill inte köpa såndär skitful strukturväv som finns i butikerna... :)

NÅT måste ju gå o blanda i färgen!?
 
Spackla, slipa, måla.
 
Ja, givetvis ska jag spackla, slipa o sen måla.

Men jag undrar VAD kan jag ha i färgen så den inte blir så slät bara...
Nåt som piffar upp hela grejen :)
 
jag vet!om du använder en roller med struktur i,då blir det inte så "slätt"om det är det som du inte gillar.för jag antar att du tänkte rolla?det finns massor av olika typer av sådana kolla in på färghandeln.
 
Finns ett strukturmedel(pulver)som du häller i grundfärgen om du är ute efter lite mer putsad känsla,finns i olika grovlekar.
 
yxet skrev:
jag vet!om du använder en roller med struktur i,då blir det inte så "slätt"om det är det som du inte gillar.för jag antar att du tänkte rolla?det finns massor av olika typer av sådana kolla in på färghandeln.
Aaa, tänkte oxå den tanken idag då vi var ute o for bil o satt o fundera.
Ska spana in rollarna härnäst då ju :D
 
tobbe72 skrev:
Finns ett strukturmedel(pulver)som du häller i grundfärgen om du är ute efter lite mer putsad känsla,finns i olika grovlekar.
Låter intressant... Ska ta o fråga i affären om det ;)

Har du testat eller sett resultat från sånt själv då?
 
Pröva lokala pizzerian...:rolleyes:

Numer finns den dock i olika storlekar på strukturen. Den finaste tycker jag är snyggast. Finns även färdigbland strukturfärg med väldigt små korn. Beckers Harmoni är en, Som Sand en annan.
 
5.2 racing skrev:
Pröva lokala pizzerian...:rolleyes:

Numer finns den dock i olika storlekar på strukturen. Den finaste tycker jag är snyggast. Finns även färdigbland strukturfärg med väldigt små korn. Beckers Harmoni är en, Som Sand en annan.
*Liknar en fiskpinne*... vad menar du med "Pröva lokala pizzerian"...??!
Allvarligt asså?


Googlade på Beckers Harmoni. O den dära färgen Klockljung e nästan likt den jag vill ha. Snaaajsigt!!! :D

Tack för tipsen!
 
Pue skrev:
*Liknar en fiskpinne*... vad menar du med "Pröva lokala pizzerian"...??!
Allvarligt asså?


!
Ja???

Alla pizzerior har ju pizzastruktur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.