ImageUploadedByByggahus.se1374959815.823642.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till för att figursåga mot altan berg. Jag behöver en nu! Svårt att köpa när man inte vet vad man ska fråga efter. :)
 
Profilmall.
 
  • Gilla
PoMMe
  • Laddar…
Bam! Locke, Netram, Helioz, ni bevisar byggahus storhet! 4minuter!
 
  • Gilla
Deduhej
  • Laddar…
Tack!
 
  • Gilla
jeeens84
  • Laddar…
S
Ett annat knep är att lägga änden du ska såga med änden nästan intill berget, så tar du en pinne (eller nåt) som är kanske 10cm lång och sätter emot berget, i andra änden har du en penna mot trallen, sedan för du pinnen längs med berget och för på så vis över bergets kontur till trallen, sen är det bara att såga. Gammalt snickarknep ;)

Undrar om förklaringen går att förstå, borde finnas nåt youtube-klipp på det, vad söker man på för att finna det tro? :)
 
Jag testade detta. Blev dock för bra friktion mot berget och pinnen studsade vilket gjorde det oexakt?
 
Jag tycker att det är onödigt att lägga ändträ så nära som på bilden - det suger ju kapillärt trots att det är impregnerat.
 
Locke skrev:
Jag tycker att det är onödigt att lägga ändträ så nära som på bilden - det suger ju kapillärt trots att det är impregnerat.
Håller med. Tycker nästan det ser lite för bra ut också. Jag gör samma men med ca 5-10mm distans. Har profilmall från Clas Ohlson i min hand nu.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.