Har precis sålt ett hus..
Funderar på några grejer som jag inte vet om jag får ta med mig..
Har två stycken timers till motorvärmare som sitter ut på garaget, sen har jag några dyrare gardinskenor som sitter skruvade i taket.. får jag ta med mig dessa eller ingår dessa med huset?

Hoppas någon har bra koll :)
 
Sitter timerna i eluttag så borde de inte ingå till huset. Däremot om dom är skruvad på vägg och fast installerade så det en annan femma.

Är där inga lamellgardiner eller liknade monterade på stängerna och de går att häkta loss från standardfäste så borde du kunna ta med dom från huset. Annars låter det som de borde sitta kvar.
 
F Fragan2 skrev:
Har precis sålt ett hus..
Funderar på några grejer som jag inte vet om jag får ta med mig..
Har två stycken timers till motorvärmare som sitter ut på garaget, sen har jag några dyrare gardinskenor som sitter skruvade i taket.. får jag ta med mig dessa eller ingår dessa med huset?

Hoppas någon har bra koll :)
I det första fallet, timers, så är det väl frågan om de är fast installation eller inte? Om de sitter i vägguttag får man nog räkna med att de inte sitter kvar när man köper ett hus .. Är de fast installation hade jag nog låtit dem sitta kvar.

Gardinskenor kan ju vara lite knivigare, men frågan är väl också om det är värt att jobba för? Har du någonstans att sätta upp dem i ditt nya boende, eller är det mest för "att de är dyra"? Jag har gjort samma sak nämligen, och plockade ner gardinskenor från en hyreslägenhet "bara för att", och de har jag flyttat med två gånger, utan att hitta nånstans att sätta upp dem ... Bara arbetstiden jag lagt på att skruva ner och bära dem överstiger nog kostnaden att köpa dem .. :crysmile:
 
  • Gilla
Mr.Hammer
  • Laddar…
Har ni skrivit papper ännu? Annars är det ju bara ta upp t ex gardinskenorna att dessa inte ingår vid köpet. Sen får ni då se om köparna vill ha dom eller ej, vill dom ha kvar dom så kanske det är lika bra att låta dom ta istället för att börja strida om en sådan sak?

Är det fast installation på timers eller är dom lösa? Är det bara lösa så tar du naturligtvis med dom. Är dom fast installerade så tar du upp dom som med gardinskenorna när ni skriver papper.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.