Förutom det självklara som läget, vad lockar köpare till ett hus 2023?
Innan energikrisen var ju pool/poolkoppen ett stort försäljningsargument i Stockholmsområdet, antar att solceller toppar listan idag, men vad mer?
 
Låg energiförbrukning
 
  • Gilla
Enys89
  • Laddar…
S Sutterst skrev:
Förutom det självklara som läget, vad lockar köpare till ett hus 2023?
Innan energikrisen var ju pool/poolkoppen ett stort försäljningsargument i Stockholmsområdet, antar att solceller toppar listan idag, men vad mer?
Som vanligt: Ljust och fräscht förstås och renoverat kök/badrum.
Annars kan jag tänka mig att solceller, laddbox, batterisystem kan stå högt på listan.

Är det ett äldre hus så: Tilläggsisolering, ny värmepump/värmesystem, nya fönster ?
 
Bergvärme
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Inga skjutningar/sprängningar i närområdet
 
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
H Hans G2 skrev:
Inga skjutningar/sprängningar i närområdet
Det finns det väl knappt några ställen i Sverige som har längre...undantaget om man bor långt ut på landet, där det mest skjuts på älg ?
 
Nissens
S Sutterst skrev:
Förutom det självklara som läget, vad lockar köpare till ett hus 2023?
Innan energikrisen var ju pool/poolkoppen ett stort försäljningsargument i Stockholmsområdet, antar att solceller toppar listan idag, men vad mer?
Solceller höjer ju inte värdet mer än vad de kostade att köpa.
Då är sannolikt bergvärme mycket mer värdehöjande. Kan tänka mig stort kök och ett rejält garage är positivt. Och allt som drar ner driftskostnaderna. :)
Solpaneler skulle jag se mest som förfulande och som en risk för takläckage. De gar en lååång återbetalningstid dessutom.
 
Och solceller drar inte ned driftskostnaderna?!
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.