Jag vill visa hur vi har försöker renovera ett torp som stått obebott i 25 år. En bil hade kört in i väggen, inga större personskador som tur var.
 
  • Aug 06 006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Aug 06 015.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20071125(007).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har vi får vi hjälp av en snickare att timra en ny vägg. Fönstren hade han på lager.
 
  • jan 08 101.jpg
  • jan 08 116.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • jan 08 013.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvbjälkarna var halva granstockar med barken kvar, genomsura. Vi har grävt ut och fyllt på med makadam. Vi hat tätat grunden utifrån med kalkbruk och inifrån med lerbruk.
 
Bilderna då...
 
  • Sep 08 02.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 035.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • juli 09 398.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Huset hade sjunkit så nedre delen av panelen var rutten. Vi kapade av och la in en horisontell planka under med vattbrädor.
 
  • DSC01098.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Wow! Mera!! :D
 
P
Intressant och man blir himla nyfiken och höra hur sjutton bilen kom dit..
 
Härliga bilder!
 
Skönt med nån som inte bara "blåser ut allt och gör om som vi själva vill ha det" utan faktiskt tar hänsyn till huset och dess utseende och hur det är byggt! Ska bli trevligt att följa er renovering.
 
Snyggt jobbat :)
 
Modigt att ta dig an detta hus och imponerande att se hur fint det blir! d^_^b
Hoppas bara att inga fler bilar åker in i huset! Ligger det nära en väg?
 
Huset ligger väldigt nära en väg, inte så mkt trafik som tur är. Timret på gaveln var genomruttet, det var nog därför föraren klarade sig så bra. Så det kanske är bra att lägga sovrummet i den nytimrade delen...
 
jag skulle lagt en stor sten nånstanns mellan hus å väg....
 
Måste fråga: ser alla ni andra alla bilderna? Är det nån inställning jag har missat? I de första inläggen ligger alla bilder på bredd och jag ser bara de två första, sedan försvinner allt bakom annonserna till höger.

Ofta kan man ju lösa det genom att citera inlägget, men citeraknappen har ju också försvunnit till höger....
 
Anna_H skrev:
Måste fråga: ser alla ni andra alla bilderna? Är det nån inställning jag har missat? I de första inläggen ligger alla bilder på bredd och jag ser bara de två första, sedan försvinner allt bakom annonserna till höger.

Ofta kan man ju lösa det genom att citera inlägget, men citeraknappen har ju också försvunnit till höger....
Jag ser alla bilder i FF i alla fall, inga problem alls. Citeraknappen sitter precis där den ska den med. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.