Hej,

Har fått i uppdrag att leta efter en begagnat verktyg som man har för att bocka vindskiveplåtar, fönsterbleck och liknande till en vän som inte är uppväxt med internet. Den skall klara 2m långa plåtar men vad heter den?
Vad skall jag söka efter?

Tack på förhand...
 
Plåtbock jepp
 
Ok, vad är en kantvik för något då?
 
Kantvik är det du söker.
Vilken prisklass letar du i ?
 
Huhu, ska man köpa ett verktyg för 25 000 spänn behöver man nog veta mer om grejen än bara vad den heter.
 
Slasher2 skrev:
Huhu, ska man köpa ett verktyg för 25 000 spänn behöver man nog veta mer om grejen än bara vad den heter.
Haha ja jag håller med. Jag skall bara titta efter annonser och förmedla dom till honom. Inte köpa den åt honom.
Vill ju inte ge honom en massa annonser på felaktiga maskiner bara,,,
 
Någon som vet varför kantbocken är så dyr? Den känns ju inte när man tittar på den så där väldigt märkvärdig.
 
Enligt annonsen har den även klippfunktion.
Men jag blir lite skraj när jag läser den där annonsen. Hur många ggr påpekas det att den är USA tillverkad? Sen har de dessutom ordet kvalitet med i samma mening? Nja, det känns som om de försöker prångla ut ngn halvdan produkt med förevändningen att den är usa-tillverkad.

Kantpress kan de även kallas.
 
Ta en titt på industritorget.se. Gå in på "köp&sälj-maskiner", kategori "plåtbearbetningsmaskiner", typ "kantvikmaskiner".

Kantpress är en helt annan sak
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.