ullberg
Det är en nollspänningsbrytare - det handlar iof mer om funktionen än det, jag gissar för dig viktiga, ”interfacet” med 2xshuko ha/ho, men med den söktermen lär du kunna hitta lite olika, inkl den på swedendro

/U
 
  • Gilla
fillishave
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Detta måste vara nått liknande va?

[länk]
Toppen, tack!

ullberg ullberg skrev:
Det är en nollspänningsbrytare - det handlar iof mer om funktionen än det, jag gissar för dig viktiga, ”interfacet” med 2xshuko ha/ho, men med den söktermen lär du kunna hitta lite olika, inkl den på swedendro

/U
Ja exakt det är verkligen bara funktionen jag är ute efter, dvs kunna stänga av och på på ett lite enklare sätt.
 
En nollspänningsbrytare är en viktig säkerhetsdetalj på en elmaskin. Om strömmen går och fräsen stannar går den inte i gång av sig självt när spänningen återkommer.
 
Redigerat:
  • Gilla
fillishave
  • Laddar…
Huvudbrytaren Asgarvad skrev:
En nollspänningsbrytare är en viktig säkerhetsdetalj på en elmaskin. Om strömmen går och fräsen stannar går den inte ingång av sig självt när spänningen återkommer.
Ok, då är jag med på vad det betyder. Som glad hobbyist är säkerheten extremt viktig för min del så det låter som en mycket bra funktion att ha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.