Ser ut som någon sorts en, men jag tycker det är för ljust inuti och det luktar inget.
Täta gröna barr på en buske med en del döda grenar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyligen sågad trädstock med synlig årsringar och grenar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MaxHugo
Kan vara Sockertoppsgran.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Tackar. Om det stämmer kanske jag ska skriva vad jag egentligen undrade. Det var brorsan som hörde av sig och sa att han hade en riktigt grov enstam som jag kanske ville ha. Om det stämmer är den nog värd att spara, men om det är något som mer liknar vanligt granvirke gör den sig bättre som ved.
 
Varför litar du inte på din bror?

Jag tycker det ser ut som en en.

Sockertoppsgran...

/ATW
 
Hep Hep skrev:
Tackar. Om det stämmer kanske jag ska skriva vad jag egentligen undrade. Det var brorsan som hörde av sig och sa att han hade en riktigt grov enstam som jag kanske ville ha. Om det stämmer är den nog värd att spara, men om det är något som mer liknar vanligt granvirke gör den sig bättre som ved.
Letar du efter en att slöjda i?
Hursom, en eller inte, varför inte prova att slöjda i sockertoppsgran eller vad det nu är?
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Iofs en god tanke, men jag har egentligen mer än tillräckligt många oklara torkprojekt på gång. En en med 20 cm i diameter gör jag plats för på något sätt, men halvtunn gran jag inte vet vad jag ska göra med är inte riktigt lika lockande.

Fast känner jag min bror rätt kommer han dumpa den här vad jag än säger, då det är närmare hit än till tippen. #enlillebrorvetsinplats
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.