Medlem
· Södermanland
· 219 inlägg
Hej!
Vad rekommenderar ni att köpa för "lucka" så man kommer åt breddavloppet från altanen?
Slukrist 300x300? Tips på snygg?
Annat?
Tack på förhand!
Vad rekommenderar ni att köpa för "lucka" så man kommer åt breddavloppet från altanen?
Slukrist 300x300? Tips på snygg?
Annat?
Tack på förhand!
Vet inte vad för "breddavlopp" du har under en altan, men för min lövrens från stupröret så byggde jag en enkel lucka av altanvirket (ca 25 x 25 cm) som ligger på reglarna, som man lätt kan lyfta upp för att rensa om man behöver.T Tummen_mitt_i_hand skrev:
Jag har valt att bygga en lucka i trallen över breddavloppet. För att kunna öppna luckan så använder jag en 'studsmatte-krok", alltså en sådan som man har för att spänna fjädrarna på en studsmatta. De går att köpa löst för en billig peng om man inte redan äger en studsmatta. Jag sticker alltså ner kroken i springan mellan trallen och lyfter.
Ett alternativ till kroken är ju att borra ett hål i en av brädorna i luckan så kan man sticka ner ett finger och lyfta luckan.
Ett alternativ till kroken är ju att borra ett hål i en av brädorna i luckan så kan man sticka ner ett finger och lyfta luckan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Södermanland
· 219 inlägg
Ingenting just nu, bygger.
Men funderar på en enkel rostfri golvbrunnssil.
Fräsa ner denna, https://k-bygg.se/produkt/golvbrunnssil-tebo-details-rf-30x30-h-8mm/7391142030486
Men kanske är snyggare med lucka?
Men funderar på en enkel rostfri golvbrunnssil.
Fräsa ner denna, https://k-bygg.se/produkt/golvbrunnssil-tebo-details-rf-30x30-h-8mm/7391142030486
Men kanske är snyggare med lucka?
Liknande trådar
-
Är strypningen i kulventilen något problem? V6-fördelare
Vatten & Avlopp -
Vad har ni för erfarenheter av rikatronic 4 på RIKA kaminer. Värt merkostnaden? Vad tycker någon här??. Kan man räkna hem merkostnaden på något sätt.
Ved, Pellets, Flis -
Hydrofor klickar. Tömde den. Finns inte något uttag för luftning. (Bilder finns)
Vatten & Avlopp -
Har ni sett något liknande förut? Sopnedkast i Köket!
Kök -
Vad är den här misfärgningen på fasaden för något?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design