För 8 år sedan, köpte jag en Philips på NetOnNet för 99:- som skulle hålla över sommaren. Den funkar än, men sedan frugan blev gravid så har hon i princip slutat dricka kaffe. Jag funderar därför på att köpa en som brygger i termosmugg OCH/ELLER i termoskanna.

Har ni sådana kaffebryggare, vilka modeller och är ni nöjda med dem?
 
Jag använder numera en perkulator c3.
Samma kaffe blir mycket godare än i bryggare med filter.
 
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
Brygg dags förbrukning och låt den stå i kannan, värm en kopp i mikron när du vill ha kaffe.
Smakar bättre än kaffe som står varmt.
 
  • Gilla
Solvskaftet och 2 till
  • Laddar…
galento
Perculator här också men en hel del
nescafe dricks även.
 
Jag har en liten 6 koppars C3 perkolator
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Inte SÅ många svar att jag kan göra en statistisk beräkning, men perkulator verkar poppis. Jag har bara druckit det 2ggr, och bägge gångerna fått sump i koppen. Var det en s(l)ump eller är det vanligt med perkulator?
 
J JonazThern skrev:
För 8 år sedan, köpte jag en Philips på NetOnNet för 99:- som skulle hålla över sommaren. Den funkar än, men sedan frugan blev gravid så har hon i princip slutat dricka kaffe. Jag funderar därför på att köpa en som brygger i termosmugg OCH/ELLER i termoskanna.

Har ni sådana kaffebryggare, vilka modeller och är ni nöjda med dem?
En Bialetti för induktionshäll - kanongott kaffe då det i processen blir mer än de berömda 89 graderna.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Jag är också ensam kaffedrickare och använder kaffepress , tycker att det är smidigt. Egentligen vill man har lite grövre malning än bryggkaffe men går helt ok med det också.
 
Jag kör en 10 år gammal bosch bryggare, används flitigt men lite plast har spruckit på kannans lock och kanterna flagnar på det mjuka handtaget

Köpte nyligen en Philips Senso portionsbryggare. En sån med komposterbara kaffepåsar istället för kapslar funkar superbra när man är ensam och vill ha en snabb kopp. Har samma åtgång/belastning som en vanlig bryggare per kopp. Smakar lite mer espresso/lungo så det är nice som variation.
kör bryggaren oftast då vi är 2st som dricker varje dag här hemma så den ersätter inte en bryggare

Mina föräldrar kör en C3 perkulator, smakar samma som bryggaren i princip men man får fippla med sumpen och slarvar man så kommer det lite sump med från bryggningen. Brukar hälla över i en termos.
 
En Moccamaster. Dyr som fan och ett jävla pyssel med alla lösa delar. Då var förra bryggaren, en Melitta Look, enklare och snabbare att hantera. Morgonkaffet vill man ju ha snabbt som ögat 😃
 
Brygger i termoskanna.
Ett rostfritt stål kaffefilter för pour-over bryggning med fint masknät och stativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Gaggia Classic
Moccamaster
Hario V60
…och en Rancilio Rocky kvarn
 
Moccamaster som används till 90% av kaffet och en Siemens EQ8 till resterande kaffe.
 
Har hystat kaffebryggaren. De här exklusiva manickerna är för bökiga. Har helt gått över till Nescafe. Smakar apa den första tiden - men man vänjer sig så småningom 😬
 
  • Ledsen
  • Haha
Johan Gunverth och 2 till
  • Laddar…
Rickard.
Jag har en wilfa, skönt att man kan plocka lös vattentanken och fylla direkt men annars är den som vilken som helst, typ 😉

Moccamaster är jobbkaffe och det vill jag ju inte ha hemma 😉
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.