A
Hallå i stugorna,
Tänkte bara höra mig för vad ni pysslar med då ni inte måste laga ngt tak, läckande toa, bygga hus etc? Samlar ni på ngt, bygger ni hotrods/hoj, kör ni enduro, segelflyger eller vad? Själv är jag ganska mkt Hifinörd tex, men jag har nu insett hur lite tid man har till sina intressen, när hus och jobb och fan vet allt tar så mkt tid. Bilden är på en av mina 90-tals samlingar. Då står alltså grejerna så i ett förråd och används inte. Det är tragiskt, men nu finns ingen plats. Det är ständig byggarbetsplats, och det tar aldrig slut...

/Tomas
Samling av 90-talshifiutrustning, förstärkare och spelare, staplade i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan1891 och 3 till
  • Laddar…
A
När jag var ung och i form körde jag cross varenda ledig minut, bild ca 35 år gammal.
Ung person i crossutrustning står bredvid en lerig motocrosscykel, fotograferad utomhus för cirka 35 år sedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Klabbarparn och 3 till
  • Laddar…
Tror du får berätta mer om cykeln, och gärna vad den här dörrkarmen satt på?
 
  • Närbild på en blå bil med en öppen dörr och synlig dörrkarm mot en asfalterad mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
1
  • Laddar…
Rickard.
Här är ett av mina, förutom att spela dom kända bra spelen är det ganska underhållande att utforska en del av dom riktigt dåliga barnspelen med sonen (finns oändligt av dom) .

Hylla med olika spelkonsoler och spel, inklusive Nintendo 64, Switch och två staplade spel i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir en del norrlandsMC också men dom flesta turerna blir sånna här just nu. Snöskoter framför med släde och skidor, andra skoter i bakgrunden, vinterscen med snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tror du får berätta mer om cykeln, och gärna vad den här dörrkarmen satt på?
Dörren tillhör en BMW av ngt de slag som en kompis hade. Han gav 20" kommer jag ihåg, den var fan som ny. Hojen är min första cross, en KTM 125 -86. De sålde ut de sista ramarna med plast och motorerna det året, och plockade ihop nya värstingdelar från raceavdelningen till fjädring, hjul mm. Jag gav 15" då sprillans ny, med ställbar Öhlinsdämpare bak mm. Tyvärr var det en del mekande med KTM på den tiden, men det var en grym hoj. Inte för inte fick de ju heta "Kuta Till Mål" :crysmile:
 
Springer mycket trail, både ensam och som här, i gott sällskap (y)
Grupp människor som joggar genom ett snöigt skogslandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grupp människor med löparutrustning tar en paus i skogsterräng under en trail löpning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bernieberg och 3 till
  • Laddar…
Skicka Rotel KI stacken till mig om du tröttnat! :heart:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Nu har ni ju redan täckt in alla normala hobbys: HiFi, Ultralöpning, BMW :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
MickeLarsson och 2 till
  • Laddar…
Vintage Sony-bandspelare med två stora rullar, kontrollknappar och VU-mätare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lång exponering av personer som springer i natt med ljusstrålar och grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Springer mycket trail
Tänk att det ska behövas låneord för att göra det coolt att springa i naturen när det är så det ska göras, allt annat är ju tortyr :D
 
  • Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Jakt, skytte, maskiner (minigrävaren är ju löjligt kul att köra) och så gillar jag att skruva och övrigt verkstadsarbete. Som småbarnsförälder är tiden begränsad, så av mina hobbies är det jakten som prioriteras :D

Om några år hoppas jag kunna lägga mer tid i verkstan igen. Köpte en metallsvarv för några år sedan och skulle vilja ha en fräs också.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
mowatom skrev:
Dörren tillhör en BMW av ngt de slag som en kompis hade. Han gav 20" kommer jag ihåg, den var fan som ny. Hojen är min första cross, en KTM 125 -86. De sålde ut de sista ramarna med plast och motorerna det året, och plockade ihop nya värstingdelar från raceavdelningen till fjädring, hjul mm. Jag gav 15" då sprillans ny, med ställbar Öhlinsdämpare bak mm. Tyvärr var det en del mekande med KTM på den tiden, men det var en grym hoj. Inte för inte fick de ju heta "Kuta Till Mål" :crysmile:
Ahh, då blev det lättare att placera den.... :)

"knuffa till mål" sade vi, men jag hade en CZ som var snäppet värre.... Nu var det kanske 10 år senare, men den motsvarade nog din i både utseende och teknisk nivå... Trots att den var av årsmodell - 92.. :crysmile:
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Med 2 hyreshus under renovering så behöver man ingen hobby...
Möjligen att jag kan brygga lite öl då och då, åka skoter, men inte i än i år då, och åka raggarbil på sommaren
 
Jag är en sån där tråkig en som inte riktigt har en hobby!

Men gräsmattan är en sak
https://www.byggahus.se/forum/threads/min-graesmatta-en-resa.428110/

Förutom det så har nästan alla intressen fått läggas på hyllan medans barnen är små, tur att man gillar att både jobba på jobbet och hemma så man får lite flykt från fru och barn.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Räknas att refresha ByggaHus appen o Aftonbladet? Skämt å sida så har jag alltid höga tankar om allt jag vill ta mig för att pula med eller fixa men med små barn finns det aldrig tid att göra något som tar längre tid än en timme eller så i taget innan de sover o då är det inte läge o banka o slåss med något samt att det mest av suget gått ur kroppen så då blir det att jobba någon timme till eller att spela något spel eller kolla på någon film med frugan. Undantaget är väl att jag och ett par kompisar har brädspelskväll en gång i veckan. Då lämnar vi fru o barn o nattningar o annat därhän o dricker bärs (ok inte varje gång men mer pga bristande planering) o spelar spel mellan 19-24. En så kallad livlina =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.