Jag brukar byta elavtal lite då och då för att få bäst pris.
Vad har ni för elavtal idag? Pris? Avgifter?
Själv gick jag med Fortum och fick bra erbjudande. Nu har det gått ut och betalar rörligt pris allt mellan 42öre/kWh till 13 öre / kWh.
Dock mycket sällan det är så billigt, ibland och då mellan 01:00-05:00 ungefär.
Men brukar då sätta timer på tvättmaskin och diskmaskin för att spara in!

Men är sugen på nytt nu och undrar om nån sitter med ett bra tips? Föredrar fast pris per kwh:)
 
Åsa Lund
Vi har fem års bindning på 60 öre per kWh, fast pris, Stockholms elbolag. Alla avgifter tillkommer som vanligt.
Hoppas bara att elnätet i Skåne klarar av att leverera fullt ut de kommande fem åren...
 
H
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Jag brukar byta elavtal lite då och då för att få bäst pris.
Vad har ni för elavtal idag? Pris? Avgifter?
Själv gick jag med Fortum och fick bra erbjudande. Nu har det gått ut och betalar rörligt pris allt mellan 42öre/kWh till 13 öre / kWh.
Dock mycket sällan det är så billigt, ibland och då mellan 01:00-05:00 ungefär.
Men brukar då sätta timer på tvättmaskin och diskmaskin för att spara in!

Men är sugen på nytt nu och undrar om nån sitter med ett bra tips? Föredrar fast pris per kwh:)
Jag hoppas ni är medveten att ni behöver ett elavtal med timmdebitering för att ha nytta av att köra tvättmaskinen på natten, annars så får ni betala för ett snittpris över dygnet så då spelar det ingen roll för er när ni förbrukar era kwh.
 
Stockholms elbolag, 6mån, 48öre.

Brukar teckna 1års avtal under sommaren men fick bli 6mån denna gång då ettåringen var dyr. Ångrar att jag inte tecknade ytterligare ett 6mån direkt för 51,41 då vårt avtal går ut sista januari
 
H H-Thomasson skrev:
Jag hoppas ni är medveten att ni behöver ett elavtal med timmdebitering för att ha nytta av att köra tvättmaskinen på natten, annars så får ni betala för ett snittpris över dygnet så då spelar det ingen roll för er när ni förbrukar era kwh.
Självklart har jag timmdebitering :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.