ok då var det dax att köpa downlightsarmaturer till taket i badrummen och köket, hade tänkt att inhandla riktbara men vanliga plana i borstatstål (jag ska använda 230V downlights, borrhål 75mm och max inbyggnadshöjd 150mm då burkarna inte tillåter mer).
Nu till min fråga:
Vilket märke rekommenderas? är det stor skillnad på armaturer? Vad har ni för några? har ni köpt i lampaffär för 250kr/st och uppåt eller har ni köpt på typ Clas Olssons eller Bauhaus? vad tycker ni? kvalité?

tycker att det här var lite svårt efter man börjar kolla runt på priser, allt från 70kr/st till 380kr/st hur stor skillnad på kvaliten kan det vara???

tacksam för svar?

Mvh
FamLindgren
 
Kolla in www.elbutik.nu
Billigt, bra och snabb leverans. Vi köper allt elektriskt därifrån nu.

mvh
David
 
I badrummet har vi sex stycken Markslöjd 230 V 35 W spottar, IP44 klassade. Art nr 271912. De är fasta.
Säljs av såväl el- som badrumshandeln.
Våra kostade 139 kr styck.
Mycket nöjd! ;D
 
Vi har 6st fyrkantiga riktbara spottar från SG som heter Tellus. Finns ibåde 230V och 12V. Även i IP 44.

Jag skickar över info via snabbmeddelande!
 
Gutte skrev:
Vi har 6st fyrkantiga riktbara spottar från SG som heter Tellus. Finns ibåde 230V och 12V. Även i IP 44.

Jag skickar över info via snabbmeddelande!
Kan du skicka till mig med?
//D
 
Vi kör 3 st Marko 9300 50W med skyddsglas (1866) för att få IP44 i badrum. 150mm djupa hinkar bakom. Dessa lampor finns *inte* på classe :). Artikelnummer 1808 på www.maxel.se. Cirkus 330:- per spot
 
JAg satte två st. från Luminance. De finns hos Storel och har kantrungen är något fasad OCH konkav vilket gör att den ser lite mer "exklusiv" ut. JAg är jättenöjd. Inbyggnadsdjupet är bara 85 mm!! Jag återkommer med namnet!
Mvh
Lars
 
Inset Trend Flush, 230V 50W heter de!!!

Grymma!
Mvh
Lars

 
geschwint skrev:
Vi kör 3 st Marko 9300 50W med skyddsglas (1866) för att få IP44 i badrum. 150mm djupa hinkar bakom. Dessa lampor finns *inte* på classe :). Artikelnummer 1808 på www.maxel.se. Cirkus 330:- per spot

Tänkte köra på samma... Var fick du det priset?
Skall kolla ahlsells imorrn...
 
rosebuddy skrev:
Inset Trend Flush, 230V 50W heter de!!!

Grymma!
Mvh
Lars

Har du någon bild på dessa, monterade.Vi funderar också på dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.