Hej,

Ursäkta amatörnivån. Vi har nyss rivit av en träpanel med isolering från källarvägg i betong (vägg mot garage) och hittills stött på två problem (se bilder).

1. Vi har en grop i väggen. Kan någon tyda bilden vad som har hänt och hur vi åtgärdar det?

2. Väggen är full av limmade bitar som isoleringen suttit fast mot. De är ganska svåra att få bort. Jag försöker med spackel och tapetkniv. Även tagit hjälp av ren bensin vilket ibland hjälpt och ibland inte. Finns det någon annan toppen metod?

Tack på förhand för hjälpen!
 
  • Grop i en betongvägg med synliga rör efter att ha tagit bort träpanel och isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongvägg med spår av lim och brun isoleringsmaterialrester efter borttagen panel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Alltid spännande att riva i källaren! Svårt att säga om hålet vid golvet. Är det ett armeringsjärn som kikar fram eller ett rör? Oavsett inget att oroa sig för. Putsen har troligen börjat lossa, troligen pga korrosion, och det har svällt lite och föregående ägare har hackat rent runt. Vad ska du göra med väggen? Jag hade lagt i ny puts om inte väggen ska reglas upp igen, då hade jag inte brytt mig om det. samma sak med de limmade bitarna. Ska det reglas gör de ju ingen skada, annars gå på med spackelspade/sickel etc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.