Hejsan

Vi har en vanlig barnpool på runt 4000l. Jag märkte nu att det är en ganska vass sten under poolen. Vad händer om poolens botten går sönder? Säger det splash och hela poolen spricker eller kommer det bara läcka sakta men säkert så man har tid på sig att tömma poolen normalt? Poolen står på ett poolskydd (typ tjock presenning) med gräs under.
 
I
Vi hade en stor sådan, hård sarg, ram och stödben allt av plast. En natt vek sig ena sidan, kan säga att jag är tacksam att den stod en bit från huset och att dräneringen var bra.
Så jag förstår din oro. Jag tänker så här, en sån pool kostar väl en del, vad kostar vattnet m3? Trädgårdsväxterna behöver vatten. Jag hade bytt vatten och ordnat med bättre underlag så hade man även kunnat sluta oroa sig.
 
K
Har också upptäckt "vassa" stenar under poolen när den blivit full. Tror att känslan är värre än verkligen. Skulle du få hål under poolen kommer det att läcka ut sakta... det är som ion säger mycket värre om en av sidorna ger sig.

Första gången vi fyllde vår pool struntade vi i att den stod i en sluttning, när vi tappat i drygt 2000 liter tippade den och det blev en sjö på cykelvägen utanför tomtgränsen :)
 
Tack så mycket ion och Kallebo!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.