Hej!

Jag vet inte vad jag ska göra med vår baksida. Är idag en ojämn gräsplätt på drygt 25kvm med ständig skugga. Vi har ett stort altandäck på framsidan där vi har uteplats, badtunna, ytterligare gräsmatta osv. Baksidan har hamnat i skymundan tack vare vår fina framsida. Tänkte försöka ta tag i detta nu och behöver lite inspiration på vad man kan göra.

Både jag och frun saknar intresse av trädgårdsarbete och det bästa vi har kommit på är en välskött gräsmatta, men borde finnas något användningsområde för denna???
Tillbyggnad av hus/garage är inte aktuellt, inte heller växtlighet. Förslag? :)
 
Är de bara 25m2 så lägg singel :)
 
A amoreex skrev:
Är de bara 25m2 så lägg singel :)
Helt klart ett adekvat förslag. Fler förslag?
 
En bild på baksidan skulle hjälpa mycket för att få idéena att flöda känner jag. Har du en bild?
 
Vitklassiskt uterum/växthus i söderläge med öppna dörrar och krukväxter på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En idé är att bygga ett orangeri/uterum/växhus där. Det är perfekt att ha i norrläge. Vi har vårt i söderläge och de flesta växter klarar inte av hettan.
 
  • Gilla
Pernille Jørgensen och 1 till
  • Laddar…
T Tacobob skrev:
Helt klart ett adekvat förslag. Fler förslag?
Det är väl min första tanke, eller en plattsättning och kanske lite krukor om ni vill piffa till det.

Helt klart det mest lättskötta då ni saknar intresse för trädgårdsarbete som du skrev.
 
BirgitS
Fast det är inte så mycket som växer nära norrsidan av ett hus med ständig skugga (enligt TS) eftersom de flesta växter behöver mer ljus än så.

Heta soliga sommardagar borde det väl kunna vara skönt med en uteplats i skuggan däremot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.