Har en gavelvägg av liggande timmer som är lite överallt så att säga. Över fönstret på övervåningen och takstolen som ligger på väggen lutar det utåt. Vid ena sidan om fönstret lutar det inåt, och på andra sidan fönstret lutar det utåt. Svårt att se på bilderna kanske. Men frågan är vad jag gör för att rätta till det? Behöver jag rätta till det? Ingen vattenskada eller röta så vitt jag kan se, men jag har inte sett bakom panelen än. Håller på att lägga om taket och kan ju vara synd att lägga klart det och sedan inse att väggen borde ha rätats först. :)
Perspektivbild av byggnader, lutande tak, grönska, delvis klart himmel, röd stuga, förfallen lada, landsbygdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödfärgat trähus med vita fönsterkarmar, grönska i bakgrunden, delvis i skugga, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förfallen interiör, trasiga väggar, röran av trä och skivor, övergivet, renoveringsbehov.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild, äldre träkonstruktion, isoleringsmaterial, byggspill, något förfall, rör, spikar, tygliknande yta, ingen synlig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När det ser ut sådär undrar jag om det finns ordentliga svärd (gåtar) i fönsterhålet? Ta loss fodren på insidan och gräv bort drevet och se efter.
Eller är de för långa så timran har hängt upp sig på dem och inte kunnat sättna ihop som den skall?

Är alla tre takåsarna hela och på sin plats?
 
H heimlaga skrev:
När det ser ut sådär undrar jag om det finns ordentliga svärd (gåtar) i fönsterhålet? Ta loss fodren på insidan och gräv bort drevet och se efter.
Eller är de för långa så timran har hängt upp sig på dem och inte kunnat sättna ihop som den skall?

Är alla tre takåsarna hela och på sin plats?
Jag ska kolla om det finns gåtar i fönsteröppningen och återkommer med mer info. Tack för tipset. Har inte hunnit kolla något mer på gaveln. Får passa på att hålla på med taket när vädret tillåter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.