Vad ska jag ta mig till med denna grund som ser för j***** ut? Kan någon se vad den är behandlad med sen tidigare? Hur gör jag nu för att få en svart och fin grund igen?

Grund till ett hus med flagnande svart färg och mögel, bredvid ett gult trähus med ett litet fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sliten och skadad husgrund med flagnande svart färg och synliga ljusa fläckar av underliggande material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad och flagnande svart grundmålning på hus med ljusgula paneler ovanför och grus vid basen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad och möglig husgrund med flagnande svart färg och synlig påväxt av gröna alger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som asfalt/bitumen. Slipa bort och måla med lämplig färg.
 
  • Gilla
ati
  • Laddar…
Tobzter
Ja de är den vägen att gå om allt ska vara helt rätt. Gjorde om min grund som hade asfalt på ett litet parti. Som ja bara tvätta och målade med sockel färg.. nu 2 år senare sitter färgen lika bra som den som va ny putsad . Sedan om de är hållbart i längden vet ja ej
 
Jag hade köpt någon sliptrissa till vinkelslipen och sedan målat med färg för husgrund.
 
T
Om man kör med tex högtryckstvätten, skulle det inte lossna då tro. Men det kanske är en dålig idé av någon anledning?
 
JanneJanne123
Vill du spara tid, men istället betala lite pengar, kan det vara värt att leja ut jobbet till en blästringafirma.
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
Det kanske blir blästring om jag hittar någon som utför det, att börja skrapa själv verkar vara ett evighetsjobb. Tack för alla svar!
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Blästring av grunder brukar inte vara så dyrt så kolla upp det istället för att lägga eoner av tid på att slipa själv.
 
Sätt steni terra skiva där så är jobet gjort för måånga år framöver
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
V Vector skrev:
Sätt steni terra skiva där så är jobet gjort för måånga år framöver
Har funderat på dessa, men tycker de ser lite fula ut, och har inte hittat nån skiva som är tillräckligt diskret för mig :) Är de inte lite i dyraste laget också!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.