Hej

Kommer gjuta lite källargolv nästa vecka och då kommer det en betongbil som behöver tömma slatten när gjutningen är genomförd.

Enligt uppgift rör det sig om 3-500 liter. Några bra tips på vad man kan göra av dom ?
 
Du behöver ingen liten platta i trädgården eller så?
Fundament till grindstolpar?
Plintar till något annat du ska bygga?
Någon granne som behöver något?

3-500 liter betong är en rätt stor klump! Be dem göra flera kluttar och lägg i armeringspinnar i så att ni kan lyfta dem om ni inte hittar på något sätt att använda betongen.

/pinebar
 
Har redan satt igång tankeverksamheten.

Har en grindstolpe jag hade tänkt gjuta senare i sommar - dags att bygga en form :)

Får väl köpa in ett par stora gjutarhinkar från Silvan och göra bojstenar att slänga ut på blocket...

Funderar också på att bygga en liten "ramp" upp mot min garageuppfarts trotoarkant. Fast då blir väl gatu och fastighetskontoret galna.

Fler tips emottages.

pinebar skrev:
Du behöver ingen liten platta i trädgården eller så?
Fundament till grindstolpar?
Plintar till något annat du ska bygga?
Någon granne som behöver något?

3-500 liter betong är en rätt stor klump! Be dem göra flera kluttar och lägg i armeringspinnar i så att ni kan lyfta dem om ni inte hittar på något sätt att använda betongen.

/pinebar
 
En liten platta att parkera cyklar eller dylikt på?
Hur står soptunan idag?
Du har ingen slänt eller kant du vill fixa?
 
Vilket konstigt sett att ta hand om det att betongbilen inte kan ta med sig rätt mängd. För mig så sa jag stopp när jag trodde jag hade fått rätt mängd och då stoppade han bilen och sa tack för sig. Va ju inte mitt fel att han inte bara tog med sig de 900liter jag beställt utan mera.
 
Det va inte så att du räknade fel och
bara fick ca 700 och betalade för 900liter ;).

Mvh Putte
 
Undrar om det inte är så att dom
har en minsta gräns för hur lite man
kan beställa med bil.
Så man får ändå betala för överskottet.

Mvh Putte
 
ByggPutte skrev:
Undrar om det inte är så att dom
har en minsta gräns för hur lite man
kan beställa med bil.
Så man får ändå betala för överskottet.

Mvh Putte

Gjorde inte mig så mycke om jag hade fått betala för 1000 liter och bara fick 850 bara jag slapp eländet att få bort det överblivna. Det viktiga va att få så mycke att det räckte. De extra litrar jag fick betala för va en liten del i hela kostnaden då transporten va det dyra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.