I vår lägenhet så sitter det klassisk, men väldigt ful glasfiberväv i sovrumstaket. Vi skall nu fixa till rummet och vill på nåt sätt få bort väven. Vad är bästa tillvägagångssättet? Renoveringsväv? Bredspackla hela taket? Nåt annat?
 
Klä det med träpanel eller takskivor av gips.
 
Snyggast är helt släta tak anser jag. Tyvärr blir det bredspackling eller att sätta upp nya gipsskivor och spackla och måla.
Möjligen så är bredspackling och därefter ny slät väv typ microlit för att förlåta en del "fusk" med spacklingen. Målas¨på väven sedan med takfärg.
 
Skulle inte typ Återställaren, Easycover eller liknande kunna funka bra?
 
Linska skrev:
Skulle inte typ Återställaren, Easycover eller liknande kunna funka bra?

De är svåra att sätta itak ramlar helt enkelt ner när de är tunga och fulla med lim. Sök på forumet om skräckexcempel där folk fått spika häfta fast dem... Bredspackla är drygast men nog bäst.

mvh plexi
 
Kan ju tillägga att det även finns en takrosett som jag gärna har kvar.
Samt att övergången mellan tak och vägg inte sker med en rak 90-gradig vinkel utan med en radie på ca 10cm...
 
Glasfiberväven är antagligen ditsatt för att förstärka taket (sprickor?), så du bör inte försöka riva ned den. Det är antagligen bredspackling som gäller, ta hjälp av en målare om du inte är duktig på det själv....
 
Jag vet inte om jag är så duktig på att bredspackla, men jag får väl se till att bli det. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.