Den vittrar sönder och ju mer jag petar bort lös betong desto mer blöt kommer fram. Vet att den är ihålig inuti och väldig fuktig.

Tror ni det är svårt att staga upp hela träkonstuktionen och balkongen, och sen riva ner hela trappan mm. och bygga om alltsammans med trä?

Hur skulle man kunna staga upp? Hur pass kraftiga plintar skulle behövas för att hålla upp allt?
 
  • trappa (Large).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför inte plocka bort allt och göra om och göra rätt direkt???
 
190 Ecosworth: verkar inte som om det är ngt fel på ballkongen.då behöver man inte riva om det gick att stadga upp under tiden.

Baltazar:jag hade lag ngr kraftiga reglar horizontellt under ballkongen som sticker ut 1,5 meter på varje sida. sedan använt ngn form av byggställning som bär upp utstick reglarna på var sida.
 
Ktm525, precis balkongen är helt ok förutom räcket längst upp. Det jag undrade var om man kan hålla upp allt och slå bort all betong.
Bra idé med horisontella reglar under hela balkongen!
 
Det jag menade var att det går ju faktiskt att "plocka" ner den och sen bygga tillbaka som den var bara man märker upp ungefär som ett timmerhus..
Det är ju trots allt trä vi pratar om inte så krångligt att räta till om man säger så..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.